|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Frajer
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:57, 2008_12_01 Temat postu: problem z ogrzewaniem - E12 2006 D4D |
|
|
Witam;
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem corolli kombi z 2006r 1.4 w disel-u.
Zrobiło się zimno więc pytanie dotyczy ogrzewania.
Do prędkości 120km na godzinę nie grzeje wcale, (wiem, że disel musi się rozgrzać) ewidentnie tłoczone jest zimne powietrze. Wskazówka staje na 120 km/h i w samochodzie robi się cieplutko, noga z gazu zimno. Temperatura silnika cały czas utrzymuje się w połowie zakresu.
Czy wyżej wymieniony objaw oznacza uszkodzenie termostatu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:08, 2008_12_03 Temat postu: |
|
|
poziom płynu jest??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek st
Street Racer
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kozienice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:14, 2008_12_03 Temat postu: |
|
|
Jeżeli temp. silnika masz na wskaźniku o.k. to znaczy że poziom jest dobry (zakładam że układ nie jest zapowietrzony ). Może zacina się sterowanie przepustnicami powietrza ? Może przy prędkości 120 któraś uchyla się pod naporem powietrza , choć to raczej mało prawdopodobne.Poza tym warto zwrócić uwagę na sterowanie zaworu podającego płyn na nagrzewnicę powietrza . To tylko moje przypuszczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Frajer
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:37, 2008_12_03 Temat postu: |
|
|
Dzięki Leszku za odpowiedź. Spróbuję od podstaw, czyli sprawdzenia czy układ nie jest zapowietrzony.
Jeszcze jedno pytanie w związku z tym, może będzie łatwiej "trafić".
Jakieś pół godziny temu (na dworze jest ok zera) poszedłem odpalić samochód z odpalonym webasto - chodził ok. 15 minut a w samochodzie bez zmian, czy to jednoznacznie wskazuje na zapowietrzenie układu?
Kurcze zupełnie zielony jestem w te klocki :(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek st
Street Racer
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kozienice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:22, 2008_12_04 Temat postu: |
|
|
Nie chciałbym zmyślac, ponieważ za dobrze nie znam grzania z układem webasto , ale na chłopski rozum szukałbym czy webasto po uruchomieniu otwiera klapkę powietrza, może uruchamia się od jakiegoś termostatu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek st
Street Racer
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kozienice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:41, 2008_12_04 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno , ciekaw jestem czy webasto posiada jakieś zabezpieczenie ,na przykład w przypadku zapowietrzenia może się nie załączyć .No i jeszcze jedno podobno posiada jakis swój sterownik , a co za tym idzie powinien być zaprogramowany , parametry chyba wprowadza użytkownik . Sorry ja też mam kombiaka ,ale bez takiego cacka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:05, 2008_12_04 Temat postu: |
|
|
to takzwane webasto to taki pic, to nie ogrzewa samochod w kabinie, tylko ogrzewa silnik , dziwna sprawa z tym jest, nawet nie ma regulacji temperatury tylko przycisk;) Co do ogrzewania to zakres w ktorym utrzymuje Ci sie temperatura jest odpowiedni, poniewaz on caly czas trzyma w polowie. Zobacz czy nie masz wycieku z pompy wodnej, jesli bedzie plyn ubywal, to pierwsze czego nie bedzie to ogrzewania poniewaz znajduje sie najwyzej, a jesli podnisiesz obroty silnika na ok 3.5 tys obr\min to ogrzewanie zacznie sie pojawiac, i w tedy bedzie tak jak sugeruje kolega Leszek, czyli uklad zapowietrzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Frajer
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:21, 2008_12_04 Temat postu: |
|
|
Dobrze Panowie;
Sytuacja się wyjaśniła przynajmniej częściowo.
Po wizycie w ASO na przeglądzie w ciągu niecałych 3 tygodni ulotniło mi się z układu ponad 1,5 litra płynu chłodniczego. Dużego wycieku nie ma bo inaczej zauważyłbym dużo wcześniej, że mi garaż pływa.
Nie ukrywam, że się zirytowałem, jako że w maju zrobiłem w ciągu 3 dni jakieś 2000 km z pełnym obciążeniem (5 osób + pełen kufer) po górkach w Słowacji i ubytku nie było wcale.
Pojeżdżę jeszcze z tydzień i zobaczymy czy dalej są ubytki. Słowem żegnaj ASO witaj ASO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas
Admin
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 0:52, 2008_12_05 Temat postu: |
|
|
no to narazie wyjaśnił się powód słabego grzania.
ale teraz którędy wyleciał ten płyn??
nieszczelność układu, uszczelka pod głowicą, ostatnio modna jest awaria nagrzewnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|