|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucianoo
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:17, 2014_05_11 Temat postu: Yaris d4d 2006 silnik wywalił kopyto, czyli tłok przez blok |
|
|
Witajcie,
Od blisko 10 lat jestem uźytkownikiem Toyot ceniłem tą markę i polecałbym wszystkim do czasu. Opiszę Wam moją historię jako przestrogę.
4 lata temu kupiłem dla źony yarisa 1,4 d4d używany z przebiegiem 60.000, auto z 2006 roku. Śmigał bez zarzutów do kwietnia 2013 kiedy to nagle i bez żadnych wstępnych objawów nastąpiło głośne bum I tłok wyszedł przez blok silnika na zewnątrz. Auto regularnie serwisowane, olej zalany. Kupiłem drugi silnik, ponoć z przebiegiem 74.000 przełozyłem, działa. To juź oczywiście nie to samo, turbina zaczęła tak jakby się lekko dusić na 3 biegu, ale myślę sobie - niech już będzie - nie będę wymieniał jeszcze turbiny.
Autko zrobiło ok 15.000 od wymiany silnika, i wczoraj, znów to samo. Jadę pod górkę, czuję że brakuje mocy, zablokował mi się gaz, miałem wciśnięty do połowy, a obrotościomierz na full, odpuściły, jeszcze raz to samo, jebudu, bum, brzdęk i kupa białego dymu, a na ulicy resztki aluminium z bloku i metalowa tulejka, kałuża płynu a później oleju...
Miał ktoś podobną przygodę? Czy to przypadek czy seryjny problem tych silników? Jakieś pomysły? Sugestie? Porady?
Póki co decyzja podjęta - nigdy więcej diesla i chyba nigdy wiecej toyota. Chyba.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lucianoo dnia Nie 22:30, 2014_05_11, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:22, 2014_05_14 Temat postu: |
|
|
To przypadek większosci turbodiesli, nalezy nie lekceważyć dziwnych odgłosów. Pozatym co jakiś czas zagląda sie do przewodów intercoolera najniżej położonych czy nie ma wiekszej ilosci oleju który bierze sie z wyeksploatowanej zbytnio turbiny lub z odmy silnika jeżeli jest wątłej kondycji , oleju sie nazbiera i jak sinik go pociągnie to nie ma zlituj, gasic silnik biegiem i hamulcem. A tak na marginesie-nic nie dzieje sie bez przyczyny.
Powodzonka ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|