|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pejta
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:00, 2010_10_25 Temat postu: YARIS 1,3 VVTI podnoszą się obroty po wciśnięciu sprzęgła |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Wcześniej jeździłem Peugeot 607 2,2 HDI i dzięki czemu miałem możliwość często wypowiadać się na forum peugeot'a. Od niedawna jest posiadaczem Toyoty Yaris 1,3 VVTi. Autko super ale dziwi mnie jedna sprawa, kiedy silnik nie osiągnął temperatury po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika podskakują do góry o około 300 obrotów i dopiero spadają. Jak silnik się nagrzeje wszystko jest ok. Jeżeli ktoś się z tym spotkał to proszę o informację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pejta
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:47, 2010_10_26 Temat postu: |
|
|
żyje to forum?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koleś
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:59, 2010_10_26 Temat postu: |
|
|
Witam. Prawdopodobnie objaw o którym piszesz występuje na biegach początkowych przy dość szybkiej ich zmianie, im wyższy bieg tym mniej słyszalne wskakiwanie na wyższe obroty czy tak? efekt ten zmniejsza się w miarę wzrostu temperatury silnika?
Osobiście nie posiadam yariski ani benzyniaka, ale z tego co się orientuje to podobno "ten typ tak ma". Związane jest to z odstępem czasowym pomiędzy pracą gazu i sprzęgła. Jak następnym razem będziesz jechał, spróbuj zwiększyć ten odstęp czasowy. Najpierw puść gaz i po 1-2s wciśnij sprzęgło. Objaw wyższych obrotów powinien zaniknąć lub być słyszalny ale w mniejszym stopniu. Spróbuj i daj znać. Ale generalnie nie powinieneś się tym przejmować.
Aha zapomniał bym, kiedyś gdzieś też wyczytałem że jest to jakiś system podtrzymania obrotów na zimnym silniku, ale nie wiem na ile to jest prawdą. Puki co postaraj się zmienić nawyk z poprzednika i nie wciskaj sprzęgła i nie puszczaj gazu jednocześnie :) zobaczymy co się będzie działo. PZDR
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koleś dnia Wto 21:29, 2010_10_26, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pejta
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:43, 2010_10_29 Temat postu: |
|
|
Dzięki serdeczne koleś za odpowiedź. Jest dokładnie tak jak piszesz. Robiłem również testy o których piszesz (zwiększyć czas pomiędzy wciśnięciem sprzęgła i gazu) o troszkę to pomaga, ale problem występuje do czasu nagrzania silnika. Zastanawiam się z czego to wynika i czy nie jechać do serwisu trochę ich postresować.
Mam nadzieję, że się przyzwyczaję :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|