Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ważna kwestia olejowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:15, 2011_05_03    Temat postu: Ważna kwestia olejowa

Witam wszystkich posiadaczy rumaków ze stajni Toyoty.
Moje autko niedawno bardzo się rozchorowało. Brało olej więc albo miało coś z zaworami albo z uszczelnieniem cylindrów ale to akurat pikuś (pan pikuś) w porównaniu do tego co stało się teraz. od jakiegoś czasu słyszalny był metaliczny postuk i grzechotanie w silniku w okolicy 2000 rpm (ustajace na wyższych i niesłyszalne na niższych). Pewnego zimowego wieczora odpaliłem toyotkę, pochodziła troche by złapała temperature, po przejechaniu paru km silnik zgasł a przy próbie uruchomienia bardzo cieżko i topornie kręciło ale zapalił jednak gasł na wolnych obrotach. Nastepnego dnia rano również topornie zakręcił i zapalił ale gdy zlapał troche temperatury zaczął pracować bardzo nierówno tak jakby nie palił jeden cylinder, szarpało silnikiem na wolnych obrotach. Od tej pory auto nie jezdzi boje sie go nawet uruchomic by czegos nie popsuc bardziej. Pomyslalem ze skumulowały sie usterki takie jak:
> zużyte uszczelniacze jednego lub wiecej cylindrów
co doprowadziło do tego że spala olej a niski stan oleju spowodował szybkie zużycie panewek stąd ten metaliczny postuk (przez zuzyte uszczelniacze ucieka tez kompresja cylindra/ów).
Możliwe też że przy wymianie został wlany zly olej (jeżdże na mobilu) chodzi o lepkość/gęstość nie wiem jaki powinien być ale wiem że jest teraz w silniku Mobil 1 Full Syntethic 5W-50.

I tu pytanie do właścicieli Carinek E, jaki olej stosujecie w swoich autkach by zapewnić długą i bezawaryjną pracę?

i tu też pytanie ogólne:
czy wymieszanie dwóch olejów Mobil o różnych lepkościach moglo dorżnąć silnik?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Czw 15:53, 2011_05_05    Temat postu:

olej nic nie ma do rzeczy

zerknij na pasek rozrządu może przeskoczył o jedne ząbek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rapper3d




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wiedziec?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:31, 2011_05_10    Temat postu:

Rozrząd jest w porządku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:22, 2011_05_15    Temat postu:

Jesli silnik długo jezdził na mineralu a wlales mu 5w50 to problem murowany;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin