|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzyskor
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:25, 2014_04_23 Temat postu: TOYOTA MATRIX 1.8 2003 Automat |
|
|
Witam
Od niedawna jestem właścicielem toyoty matrix 1.8 b z 2003 roku skrzynia automat. Auto po odpaleniu ma dość wysokie obroty w granicach 1,5-1,9 obr. Jak już silnik sie rozgrzeje spadają obroty są w normie. Myślę że i tak są za wysokie na zimnym silniku. To pierwsza rzecz która mnie nie pokoi
Druga sprawa. Co jakiś czas na biegu jałowym i podczas jazdy słychać tak jakby zasysanie oleju ze skrzyni biegów. Najlepiej to słychać na postoju. Trwa to około 10 sek może dłużej Podczas zasysania obroty silnika znacznie się podnoszą po czy wracają do normy.
Poziom oleju w skrzyni na wyłączonym silniku jest ponad kreskę HOT ok 2,5-3 cm na uruchomionym silniku ( zimnym ) poziom oleju jest na kresce HOT Rozgrzany silnik poniżej kreski HOT mniej więcej na środku.
Silnik 1ZZ-FE 1.8 montowany w europie rav4 i toyota celica
Po raz pierwszy mam auto ze skrzynią automatyczną i nie wiem czy te symptomy są poważne.
Dla mnie jako laika w tych sprawach poziom oleju w skrzyni jest za wysoki i to może być przyczyną zasysania oleju.
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tego problemu.
Z góry dziękuje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzyskor dnia Śro 22:42, 2014_04_23, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:45, 2014_04_25 Temat postu: |
|
|
To zasysanie to raczej jakas nieszczelnosc w dolocie i przez to tez wysokie obroty.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzyskor
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:37, 2014_04_28 Temat postu: |
|
|
dziś sprawdziłem kolektor i wygląd na to że jest pęknięty. Przykładając palec czuć zasysanie.
Chyba było już coś przy nim grzebane. Kolektor trzeba wymienić czy można go jakoś uszczelnić. Zn chodzi mi o to co jest zalecane ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:27, 2014_04_28 Temat postu: |
|
|
Wymiana niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzyskor
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:15, 2014_08_07 Temat postu: TOYOTA MATRIX 1.8 2003 Automat |
|
|
Witam
wracając do tematu po kliku miesiącach. Kolektor ssący wymieniony, ale nadal silnik ma wysokie obroty jak na tą porę roku. Obroty po nocy wahają się w granicach 1,8 - 1,5 tyś
Za to udało mi się zlikwidować dziwny dźwięk zasysania, wystarczyło dobić klimatyzacje. Amerykański patent przy włączonym nawiewie na szybę klima załącza się automatycznie :D
Co do to tych obrotów od czego zacząć ? przepustnica, wężyki podciśnienia ? silnik krokowy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|