Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TOYOTA MATRIX 1.8 2003 Automat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzyskor




Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:25, 2014_04_23    Temat postu: TOYOTA MATRIX 1.8 2003 Automat

Witam

Od niedawna jestem właścicielem toyoty matrix 1.8 b z 2003 roku skrzynia automat. Auto po odpaleniu ma dość wysokie obroty w granicach 1,5-1,9 obr. Jak już silnik sie rozgrzeje spadają obroty są w normie. Myślę że i tak są za wysokie na zimnym silniku. To pierwsza rzecz która mnie nie pokoi

Druga sprawa. Co jakiś czas na biegu jałowym i podczas jazdy słychać tak jakby zasysanie oleju ze skrzyni biegów. Najlepiej to słychać na postoju. Trwa to około 10 sek może dłużej Podczas zasysania obroty silnika znacznie się podnoszą po czy wracają do normy.

Poziom oleju w skrzyni na wyłączonym silniku jest ponad kreskę HOT ok 2,5-3 cm na uruchomionym silniku ( zimnym ) poziom oleju jest na kresce HOT Rozgrzany silnik poniżej kreski HOT mniej więcej na środku.

Silnik 1ZZ-FE 1.8 montowany w europie rav4 i toyota celica

Po raz pierwszy mam auto ze skrzynią automatyczną i nie wiem czy te symptomy są poważne.

Dla mnie jako laika w tych sprawach poziom oleju w skrzyni jest za wysoki i to może być przyczyną zasysania oleju.

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tego problemu.

Z góry dziękuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzyskor dnia Śro 22:42, 2014_04_23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:45, 2014_04_25    Temat postu:

To zasysanie to raczej jakas nieszczelnosc w dolocie i przez to tez wysokie obroty.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzyskor




Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:37, 2014_04_28    Temat postu:

dziś sprawdziłem kolektor i wygląd na to że jest pęknięty. Przykładając palec czuć zasysanie.

Chyba było już coś przy nim grzebane. Kolektor trzeba wymienić czy można go jakoś uszczelnić. Zn chodzi mi o to co jest zalecane ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:27, 2014_04_28    Temat postu:

Wymiana niestety.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzyskor




Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:15, 2014_08_07    Temat postu: TOYOTA MATRIX 1.8 2003 Automat

Witam

wracając do tematu po kliku miesiącach. Kolektor ssący wymieniony, ale nadal silnik ma wysokie obroty jak na tą porę roku. Obroty po nocy wahają się w granicach 1,8 - 1,5 tyś

Za to udało mi się zlikwidować dziwny dźwięk zasysania, wystarczyło dobić klimatyzacje. Amerykański patent przy włączonym nawiewie na szybę klima załącza się automatycznie :D

Co do to tych obrotów od czego zacząć ? przepustnica, wężyki podciśnienia ? silnik krokowy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin