Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toyota Carina E - uszczelka ??? Proszę o radę!!!!!!!!!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michel_500




Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:10, 2009_10_31    Temat postu: Toyota Carina E - uszczelka ??? Proszę o radę!!!!!!!!!!!

Od niedawna jestem posiadaczem 14 letniej Cariny E ale z mechaniką mam niewiele wspólnego;), toteż będe wdzieczny z każdą pomoc Smile SIlnik 1.6 16 V oznaczony 4A-FE, nie wiem natomiast czy nie jest to czasem nieszczęsny Lean Burn???;/ Ale do rzeczy..
Mam dwa problemy, 2 chyba bardziej naglący.
1. Podczas przyciskania pedału gazu ze skrzynki umieszczonej w nogach pasażera pod schowkiem z prawej strony wydobywa się dźwięk jakby zwarcie gdy natomiast puszczam pedał gazu ten dźwięk cichnie;/
2. Tu problem jest chyba większy. Mianowicie, po odpaleniu, obojętnie czy to po nocy, czy w dzień, czy po jeździe, silnikiem strasznie trzęsie. Po przygazowaniu do 2000obr przełącza się na gaz i odtąd pracuje równomiernie. Przy czym jazda na benzynie jest praktycznie niemożliwa a na pewno niekomfortowa(o zużyciu benzyny i smrodzie spalin nawet nie wspomne). Silnik ma na koncie 257 tyś km i na LPG jeździ od 8 lat. Przy tym bardzo lubił olej. Lałem MU mineralnego Mobil1 15W/40, w ilości ok. 1 litra na 1500 km. Zaobserwowałem wtedy również wachania wskażnika na bagnecie. 1 razu wlałem olej do połowy(min-max) po przejechaniu 300 km wyjmuje bagnet a tam ponad max. przy nowej chłodnicy. Ubytki płynu chłodniczego - z max do min zleciało w ciągu 2 miesięcy(Texaco). W chwili obecnej spalanie wzrosło z 10 do ok 15 l w cyklu miejskim. Podczas wizyty u mechanika ten gruby przewód doprowadzający płyn z chłodnicy do silnika był dość twardy(mówiono wtedy że to pewnie dlatego że wymianieałem chłodniće na nową i odpowietrzali układ i leli nowy płyn.)
Dodatkowo przy dość agresywnej(ale rzadkiej) jeździe na LPG tak do 4500 obr. czuć jakiś smród spalenizny z silnika, przy tym samym na PB95 dochodzi jeszcze smród jakby rozlewanej benzyny. Nie wiem normalnie za co się wziąć. Przypuszczam że to uszczelka się kłania.

PROSZĘ O POMOC!!!!

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:37, 2009_10_31    Temat postu:

Najpierw powinienies sie zabrac za ktr. cisnienia paliwa-bo z tego co piszesz mozesz miec ja padnieta, sprawdz tez luzy zaworowe bo gaz lubi podpalac zawory i gniazda, a wtedy luz sie szybko zmniejsza. Co do smrodu podczas ostrej jazdy....radze wywalic katalizator i sprawdzic czy cos nie jest w tlumiku przypchane. Moze o tym nie wiesz ale jazda na gazie do samego konca powoduje topienie katalizatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Sob 9:52, 2009_10_31    Temat postu:

sprawdź kompresje potem poszukaj przyczyny drgań
tak jak rayder pisał popatrz na wtryski listwę wtryskową filtr paliwa pompe
rozumiem ze silnik nie równo pracuje ?
trochę dużo masz tych problemów
aż nie wiadomo za co się zabrać ale po kolei


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lew9981




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:43, 2009_10_31    Temat postu:

Mam taką samą Carinkę jak ty i miałem ten sam problem.Przyczyną szarpania silnika inierównych obrotów był czterokanałowy moduł w układzie LPG .Poprosyu silnik na dwóch cylindrach dostawał i gaz i benzynę jednocześnie. A zapaszek idzie z katalizatora który w takiej sytuacj niemoże sobie poradzić z niedopalonym paliwem. Wymiana moduły i po kłopocie, koszt 90 zł. Pozdrowionka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michel_500




Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:30, 2009_11_01    Temat postu:

dzieki za wskazówki:) Silnik w zasadzie dziwnie zachowuje się wyłącznie na benzynie, dodając wtedy gazu mam wrazenie ze coś jest przypchane. Na gazie chodzi całekiem równo chociaż czasem zdarza mu się pofalować obrotami i przy hamowaniu przy dojeździe do skrzyżowania czasem obroty opadają tak że się przydusza ale nie pamiętam kiedy mi zgasł ostatnio z tego powodu. poprostu odbija z wielkim trudem i przy tym opadaniu obrotów pali się kontrolka Economy. Nota bene mam wrażenie że ta kontrolka teraz do zapalenia się potrzebuje mniejszego nacisku na pedał gazu a spalanie wzrosło??;/ aha i jeszcze jedno co zauważułem to w rurze wydechowej widać jakąś ciecz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michel_500 dnia Nie 12:32, 2009_11_01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gimak
Street Racer



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:18, 2009_11_01    Temat postu: Re: Toyota Carina E - uszczelka ??? Proszę o radę!!!!!!!!!!!

michel_500 napisał:

2. Tu problem jest chyba większy. Mianowicie, po odpaleniu, obojętnie czy to po nocy, czy w dzień, czy po jeździe, silnikiem strasznie trzęsie. Po przygazowaniu do 2000obr przełącza się na gaz i odtąd pracuje równomiernie. Przy czym jazda na benzynie jest praktycznie niemożliwa a na pewno niekomfortowa(o zużyciu benzyny i smrodzie spalin nawet nie wspomne).

Ewidentnie usterka jest po stronie benzyny. U mnie przy sekwencyjnym wtrysku benzyny i podobnych objawach szwankowały wtryskiwacze benzynowe (dwa nie pracowały, były zatkane).

Cytat:
Zaobserwowałem wtedy również wachania wskażnika na bagnecie. 1 razu wlałem olej do połowy(min-max) po przejechaniu 300 km wyjmuje bagnet a tam ponad max. przy nowej chłodnicy. Ubytki płynu chłodniczego - z max do min zleciało w ciągu 2 miesięcy(Texaco). W chwili obecnej spalanie wzrosło z 10 do ok 15 l w cyklu miejskim.

To trzeba obserwować. Jak się dostaje płyn chłodzący do układu smarowania to są objawy z jego strony. Olej na bagnecie, zaraz po wyłączeniu silnika nie jest klarowny, ale spieniony (emulsja) i na korku wlewu oleju też jest emulsja (nazywają to również masłem z powodu koloru i konsystencji). Ubytki zewnętrzne, trzeba sprawdzić połączenia przewodów czy nie ma na nich osadu, osad oznacza wycieki (sączenie) się płynu jak silnik jest gorący i występuje wtedy nadciśnienie w układzie chłodzenia wynikające z rozszerzalności cieplnej płynu.
Cytat:
Podczas wizyty u mechanika ten gruby przewód doprowadzający płyn z chłodnicy do silnika był dość twardy(mówiono wtedy że to pewnie dlatego że wymianieałem chłodniće na nową i odpowietrzali układ i leli nowy płyn.)

Na gorącym silniku przewody gumowe są twardsze niż na zimnym, ale nie bardzo twarde. To jest normalny objaw wynikający jak w/n z rozszerzalności cieplnej płynu, ale ustępujący po ostygnięciu silnika. Bardzo twarde przewody na gorącym silniku mogą wskazywać na zapowietrzony układ (powietrze ma nieporównywalnie większą rozszerzalność cieplną od płynów), ale po ostygnięciu silnika przewody powinny być znowu miękke. Jeżeli na zimno nie są całkiem miękkie, to może wskazywać na przedmuchy do układu chłodzenia. Przedmuchy te mogą pochodzić z silnika (uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub tuleja cylindra) lub z nieszczelnej instalacji gazowej (najczęściej reduktor). Można to sprawdzić przez analizę płynu pod kątem zawartości CO2 lub gazu. A domowym sposobem zatykając zbiornik wyrównawczy szczelnym korkiem z wyprowadzoną rurką (wężyk) i tą rurkę przy pracującym gorącym silniku zanurzyć w wodzie. Z rurki nie powinny wydobywać się pęcherzyki.
Przy bardzo twardych przewodach należy sprawdzić zawór ciśnieniowy w korku (na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym - zależy od budowy układu chłodzenia).
Aż tyle moich uwag na ten temat.
Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin