Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toyota Avensis T25 dymi na biało

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur09




Dołączył: 22 Lut 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:16, 2019_02_22    Temat postu: Toyota Avensis T25 dymi na biało

Witam!
Wiem, pewnie były już podobne tematy na tym forum (a jak nie na tym to na innych), ale te które czytałem jakoś nie pasują mi do tego co mówią mechanicy o moim przypadku.

Od połowy listopada 2018r jestem posiadaczem (nie do końca szczęśliwym) Toyoty Avensis T25 D-CAT 177KM z 2006r. Problem pojawił się po około miesiącu po zakupie. Jak silnik się rozgrzeje to dymi (na biało), ale tylko przy przyspieszaniu i w przy jeździe w granicach 2-3 tys obrotów czasem też na niższych, ale bardzo rzadko (przeważnie po dłuższej jeździe z większymi obrotami silnika). Podczas jazdy na obrotach powyżej 3 tys obrotów, na postoju i zimnym silniku nic nie dymi. Co jakiś czas też wyrzuca błędy i wtedy ma duży spadek mocy, ale od razu przestaje dymić (świecą się kontrolki check engine, TRC OFF i VSC (czy coś takiego) i silnik osiąga max 2,5-3 tys obrotów), po ponownym uruchomieniu silnika jest już wszystko ok.

Pierwszy mechanik stwierdził zapchanego DPF-a (pojawiał się błąd P2002), więc go wymieniłem na nowy, ale nie oryginalny.

Problem z dymieniem nie ustąpił, więc mechanik doradził mi, żeby pojechać do jakiegoś mechanika, który specjalizuje się w japońskich samochodach, albo do ASO. W okolicy nie ma żadnego mechanika, który specjalizuje się w japońskich samochodach (a przynajmniej nie znalazłem), więc pojechałem do ASO najpierw na testy, później na serwis.

Po testach dostałem informację, że jest uszkodzony 5 wtrysk (nie pamiętam kodu błędu) i ciągle pojawia się błąd P2002 (DPF). Padła decyzja o wymianie 5 wtrysku, ale po jego wymianie dostałem informację z ASO, że podczas jazdy próbnej nie udało im się doprowadzić DPF-a do temp powyżej 200 st C (przejechali coś około 25km) - chcieli go przepalić w trasie (powinien wtedy osiągnąć temp 600-700 st C na kilka minut). Sugerowali wymianę dpf-a na nowy oryginalny (koszy ok 7500zł). Po wymianie tego wtrysku samochód dymił mniej, ale po jakiś 300-400km problem wrócił. Tylko tutaj nie jestem pewien jak dokładnie działa procedura przepalania DPF-a, z tego co wiem to włącza się ona przy jakimś procencie zapełnienia się DPF-a (chyba 70%), więc na mój rozum (ale mogę się mylić - nie jestem mechanikiem) to zanim się uzbiera ten poziom zapchania filtra to trzeba trochę przejechać (wydaje mi się że odległość już mierzoną w tysiącach km) a nie po 200 czy 300 km.

Po ASO samochód poszedł do mechanika, który mi wymieniał DPF-a. Sprawdził go pod komputerem (nie wiem jak) i wyszło mu, że DPF jest dobry, ale jest uszkodzony 1 wtrysk. Dymienie tłumaczył tym, że wtrysk cały czas leje paliwo tak jakby silnik miał wysokie obroty i nie nadąża przepalać go w całości.

Kilka osób (nie-mechaników) sugerowało mi, że takie objawy może mieć brudna turbosprężarka (za dużo powietrza podaje, bo się zacina się położenie łopatek), więc jeszcze spróbuje ją wyczyścić, albo brudny zawór ERG - od poprzedniego właściciela wiem. że jeździł on dużo po mieście i miał bardzo mało większych tras.

Aktualnie samochód jest u kolejnego mechanika (ten go widzi pierwszy raz) - nic mu nie sugerowałem o możliwej brudnej turbosprężarce albo zaorze ERG, ale dzisiaj miałem od Niego telefon, że jest uszkodzony 5 zawór (ten co był wymieniany w ASO). Na pewno wrócę z tym zaworem do ASO, niech go sprawdzą i naprawią na gwarancji (mam nadzieje że taka jest na tą część).

Żeby "przewietrzyć" trochę samochód ostatnio zrobiłem nim trasę (około 1000 km PL-DE-PL) i w zasadzie żadnej poprawy po dłuższej jeździe nie było, tylko bałem się mijać jakikolwiek patrol policji w DE, żeby za to dymienie mi dowodu nie zabrali, bo nie miałbym jak wrócić :D

I teraz mam pytanie, a w zasadzie kilka.
1. Czy ktoś miał podobne przejścia w swoim samochodzie?
2. Czy orientuje się ktoś, czy wyczyszczenie zaworu erg i turbosprężarki coś by pomogło?
3. Jak to jest z tymi wtryskami, co może być przyczyną, że jeden mechanik stwierdził uszkodzony 1 wtrysk, a drugi 5?
4. Czy ktoś zna dobrego mechanika, najlepiej specjalizującego się w japońskich samochodach w okolicach Inowrocławia, Bydgoszczy albo Torunia?
5. Czy może ktoś pozbył się dpf-a i może się wypowiedzieć jak w praktyce wygląda teraz badanie techniczne, chodzi mi o to czy łatwo diagnosta może wykryć brak tego dpf-a po tych zmianach w przepisach, które miały wejść chyba od stycznia, bo nie ukrywam że coraz częściej przychodzi mi do głowy to rozwiązanie, ale nie wolałbym zachować dpf-a.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz89




Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:03, 2023_01_16    Temat postu:

Witaj.
Łeb w łeb mam to samo.
Wymieniony DPF na zamiennik
Wymieniony piąty wtrysk
Dolewanie oleju do silnika, który po 2000 km miał zdziałać cuda.
Ręce mi opadają, już tracę cierpliwość do tego samochodu.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin