|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
titan
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:46, 2016_06_01 Temat postu: terkotanie przy odpalaniu zimnego silnika |
|
|
Witajcie, to mój pierwszy post. Potrzebuję pomocy we diagnostyce problemu w Corolla E12 benzyna 1,6 kombi.
Historia wygląda tak:
Pierwsze objawy - uciekanie płynu chłodniczego - test obecności spalin w obiegu chłodzenia - pozytywny - w wyniku tego diagnoza - uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Głowica planowana, naprawione zużyte elementy. Przyczyną okazała się pęknięta jedna ze szpilek trzymających głowicę. Pęknięta kilka cm poniżej krawędzi bloku silnika.
Czekałem 2 2ygodnie (blok na fryzarni) i gdy już się tym zajęli to uszkodzili gwint:( W efekcie trzeba było zawieźć silnik w inne miejsce wstawić tuleję w blok silnika o większej średnicy i jedna ze szpilek jest teraz większa i wkręcona w tę tuleję. Jakby ktoś miał podobny problem z pękniętą szpilą z okolic Piły to polecam od razu uderzać do Autoszlif Piła Oni wstawili tuleję w blok silnika i z robili to w 2 dni.
Samochód poskładany, ale pojawił się nowy problem - terkotanie na całkowicie zimnym silniku (jak samochód postoi dobę).
Dźwięk mniej więcej taki jak tutaj (link w podpisie, bo ustawienia forum uniemożliwiły wysłanie linku)
Przed naprawą tego dźwięku nie było - samochód odpalał normalnie tzn. jak żyleta :)
Całość robiłem w warsztacie u kolegi. Kolega po usłyszeniu jak odpala zimny silnik stwierdził że jest to napinacz łańcucha rozrządu. Wspomniał też że może przyczyną może być wymiana oleju na nowy.
Poza tym momentem odpalania zimnego auta silnik zdaje się pracować dobrze.
Istotny jest jeszcze fakt, że w połowie 2015r ten napinacz był wymieniany na nowy w ASO, była to wymiana profilaktyczna.
Pytania
1) Co sądzicie - co może być przyczyną tego dźwięku?
2) Jeżeli był wymieniany napinacz łańcucha to jest sens go znów wymieniać (kolega powiedział, że bierze to na siebie).
3) Czy jeśli silnik pracuje normalnie po odpaleniu można wykluczyć jakiś błąd w poskładaniu rozrządu?
4) Dźwięk - wygląda faktycznie na łańcuch - czy taka usterka jest groźna i może powodować w dłuższym okresie czasu inne problemy?
Z góry dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrelen
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:24, 2016_06_08 Temat postu: |
|
|
Myślę, że [link widoczny dla zalogowanych] tu pomoże. Ogarnięty mechanik chyba najszybciej znajdzie i rozwiąże problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrelen dnia Śro 8:29, 2016_06_15, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bastek
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:45, 2016_12_27 Temat postu: |
|
|
Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta w zaprzyjaźnionym warsztacie samochodowym. Jeśli ktoś chce mieć poczucie bezpieczeństwa i pewność w swojej opinii,że naprawa i serwis ASO jest znacznie lepszy to jak najbardziej mogą tak robić. Natomiast mając zaufany warsztat oraz mechaników uważam, że po okresie gwarancji nie warto przepłacać. Wg mnie lepiej wydać te pieniądze na lepsze części zamienne niż na zawyżone koszta usługi. W zależności od auta w zależności albo przyjeżdżam do ASO z własnym olejem, zawsze z Shellem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|