|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
titan
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:47, 2016_06_01 Temat postu: szereg problemów po naprawie głowicy |
|
|
Witajcie, to mój pierwszy post. Potrzebuję pomocy we diagnostyce problemu w Corolla E12 benzyna 1,6 kombi.
Historia wygląda tak:
Pierwsze objawy - uciekanie płynu chłodniczego - test obecności spalin w obiegu chłodzenia - pozytywny - w wyniku tego diagnoza - uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Głowica planowana, naprawione zużyte elementy. Przyczyną okazała się pęknięta jedna ze szpilek trzymających głowicę. Pęknięta kilka cm poniżej krawędzi bloku silnika.
Czekałem 2 2ygodnie (blok na fryzarni) i gdy już się tym zajęli to uszkodzili gwint:( W efekcie trzeba było zawieźć silnik w inne miejsce wstawić tuleję w blok silnika o większej średnicy i jedna ze szpilek jest teraz większa i wkręcona w tę tuleję. Jakby ktoś miał podobny problem z pękniętą szpilą z okolic Piły to polecam od razu uderzać do Autoszlif Piła Oni wstawili tuleję w blok silnika i z robili to w 2 dni.
Samochód poskładany, ale pojawił się nowy problem - terkotanie na całkowicie zimnym silniku (jak samochód postoi dobę).
Niestety nie mogę wysłać linku podobnego dźwięku na youtube (ustawienia forum uniemożliwiły wysłanie linku). Brzmi jak uwypuklone terkotanie diesla, trwa około 2 sekundy.
Przed naprawą tego dźwięku nie było - samochód odpalał normalnie tzn. jak żyleta :)
Całość robiłem w warsztacie u kolegi. Kolega po usłyszeniu jak odpala zimny silnik stwierdził że jest to napinacz łańcucha rozrządu. Wspomniał też że może przyczyną może być wymiana oleju na nowy.
Poza tym momentem odpalania zimnego auta silnik zdaje się pracować dobrze.
Istotny jest jeszcze fakt, że w połowie 2015r ten napinacz był wymieniany na nowy w ASO, była to wymiana profilaktyczna.
Pytania
1) Co sądzicie - co może być przyczyną tego dźwięku?
2) Jeżeli był wymieniany napinacz łańcucha to jest sens go znów wymieniać (kolega powiedział, że bierze to na siebie).
3) Czy jeśli silnik pracuje normalnie po odpaleniu można wykluczyć jakiś błąd w poskładaniu rozrządu?
4) Dźwięk - wygląda faktycznie na łańcuch - czy taka usterka jest groźna i może powodować w dłuższym okresie czasu inne problemy?
5) Jak ogólnie mam podchodzić do tego typu naprawy. Mam zrobioną jedną rzecz, ale po naprawie wychodzi inna?
Z góry dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez titan dnia Czw 23:21, 2016_06_02, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
titan
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:07, 2016_06_01 Temat postu: |
|
|
Co gorsza po naprawie zapaliła się kontrolka "check engine", która nigdy nie zapaliła się przed tą naprawą. Została skasowana, ale po przejechaniu ok.15km zapaliła się znów. Nie wiem czy te 2 problemy są ze sobą związane.
W jaki sposób mam podejść do problemu? Nie chcę jeździć z palącą się kontrolką i świadomością że coś jest nie tak a to coś może skutkować poważnymi konsekwencjami.
Mam ponownie oddać mechanikowi samochód, czy takie rzeczy zrobią tylko w ASO?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez titan dnia Śro 23:15, 2016_06_01, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbyhu
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:02, 2016_06_02 Temat postu: |
|
|
Podłącz kompa i zobacz czy nie pokazuje jakiś błędów. To na sam początek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
titan
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:20, 2016_06_02 Temat postu: |
|
|
Komputer był podłączony- pokazał jakiś błąd na jednym cylindrze. Po skasowaniu błędu po 15km znów się zapaliła kontrolka.
Pojawił się jeszcze jeden problem: cieknie płyn chłodniczy. Czylu reasumując:
1) Samochód strasznie hałasuje przy zapalaniu - boję się, że coś się może uszkodzić - jest to zupełnie nienaturalny dźwięk.
2) Pojawia się alarm silnika - po skasowaniu znów się pojawia - pokazał jakiś błąd na jednym cylindrze. Kasowanie oczywiście nic nie da - jest jakaś przyczyna.
3) Cieknie płyn chłodniczy.
W takiej sytuacji najchętniej poprosiłbym o zwrot pieniędzy i udał się do ASO. Moim zdaniem naprawa przyniosła więcej szkód niż pożytku. Jak zachować się w takiej sytuacji? Czy dać jeszcze jedną szansę naprawy tych rzeczy?
Jeśli uda się wyeliminować problemy i tak rozważam wizytę w ASO celem diagnostyki - co sądzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbyhu
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:30, 2016_06_03 Temat postu: |
|
|
Jedź do tego mechanika co robił i niech Ci wszystko posprawdza. Piszesz bardzo bardzo ogólnikowo. Wyciek płynu z czego z chłodnicy, przewodów z pod uszczelki?.
Jakiś błąd na jednym cylindrze?" Trzeba z czytać numer błędu zobaczyć co on oznacza a potem myśleć dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrelen
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:26, 2016_06_08 Temat postu: |
|
|
Ja myślę, że ten mechanik był średnio ogarnięty. Pewnie coś kiepsko poskładał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|