|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matsui
Street Racer
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RYBNIK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:52, 2009_06_08 Temat postu: sprawdzanie silnika diesla .. |
|
|
no własnie jak w temacie pytanie do znawców...jak rozpoznać jak sie kupuje auto czy silnik jest ok?
bo z tego cp słyszałem są rożne wersje..
1. na włączonym silniku wyciągnąć bagnet
2.................................. odkręcić wlew oleju..
..i teraz jakie powinny(nie powinny)być objawy?
silnik straci na obrotach w tym momencie?przedmuchy z bagnetu lub z wlewu?czy jak z wlewu parę kropelek wyleci tzn ze silnik do bani??
proszę o poradę...przyda się na przyszłość..
ja mam tak : po wyciągnięciu bagnetu niema żadnych wydmuchów...silnik chodzi jak chodził tzn. powyciagnięciu bagnetu nie zmienił sowjej pracy-dalej pracuje równo
: po odkręceniu wlewu oleju silnik pracuje równo ,nie traci na obrotach..a z wlewu wyleciało kilka maleńkich kropelek oleju...czy tzn ze silnik do bani??
acha poza tym pytanie mam,byłem dzisiaj na przeglądzie(auto kupiłem 3 dni temu)i muszę wymienić wahacze..jaki koszt tych wahaczy i czy sa zamienniki.. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matsui dnia Pon 11:18, 2009_06_08, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Croton1
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:47, 2009_06_08 Temat postu: Re: sprawdzanie silnika diesla .. |
|
|
matsui napisał: | no własnie jak w temacie pytanie do znawców...jak rozpoznać jak sie kupuje auto czy silnik jest ok?
bo z tego cp słyszałem są rożne wersje..
1. na włączonym silniku wyciągnąć bagnet
2.................................. odkręcić wlew oleju..
..i teraz jakie powinny(nie powinny)być objawy?
silnik straci na obrotach w tym momencie?przedmuchy z bagnetu lub z wlewu?czy jak z wlewu parę kropelek wyleci tzn ze silnik do bani??
proszę o poradę...przyda się na przyszłość..
ja mam tak : po wyciągnięciu bagnetu niema żadnych wydmuchów...silnik chodzi jak chodził tzn. powyciagnięciu bagnetu nie zmienił sowjej pracy-dalej pracuje równo
: po odkręceniu wlewu oleju silnik pracuje równo ,nie traci na obrotach..a z wlewu wyleciało kilka maleńkich kropelek oleju...czy tzn ze silnik do bani??
acha poza tym pytanie mam,byłem dzisiaj na przeglądzie(auto kupiłem 3 dni temu)i muszę wymienić wahacze..jaki koszt tych wahaczy i czy sa zamienniki.. pozdro |
A może byś napisał jaki samochód, jaki silnik - poj..., jaki przebieg... itd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:36, 2009_06_08 Temat postu: |
|
|
kolego matsui.. pisząc krótko, zbyt dalekie wnioski zasugerowałeś w odniesieniu do objawów.
Ogólnie nie pwinno być ciśnienia, przedmuchu na wlewie, bagnecie... nie powinno "chlapać" olejem...
szczerze mówiąc... słyszałem juz o sposobach na ukrywanie takich wad... więc... w eksploatacji do następnej wymiany oleju otrzymasz odpowiedź
silnik do bani... to może stwierdzić bardziej osoba, która już nie jeden silnik słyszała i widziała
Na stan silnika składa się WIELE elementów... pierwsze... to jak zapala, drugie.. jak pracuje na wolnych obrotach... jaki jest dźwięk pracy... czy nie słychać stukań... czy bierze olej... czy kopci, przedmuchy, stan techniczny elementów itd itd.
DO BANI, tak na skróty... to silnik... w aucie w pokrzywach... lub gdzie wyskoczył bokiem z bloku element korbowodu.
Czy silnik do bani... używając takiego określenia.. to dobrze byłoby w wysokoprężnym sprawdzić ciśnienie w cylindrach, czy chlapie olejem, czy bierze olej... czy jadąc można zobaczyć Ciebie z tyłu, czy pozostaje tylko smuga dymu. Moc i dźwięk. Wystarczy, że wtryski są do bani... i już masz obraz stanu zniekształcony. To o czym pisałeś... odnosi się jedynie do przedmuchów na pierścieniach i zaworach. A jak wspomniałem jest wiele elementów istotnie wpływających na stan silnika.
Objawy twojego silnika wg mnie są OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matsui
Street Racer
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RYBNIK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:02, 2009_06_08 Temat postu: |
|
|
auto to toyota corolla z 2002 roku E12J pojemnośc 1995 cm 90 KM...przy okazji powiedzcie czy te auto ma pasek rozrządu czy łańcuszek??i czy blacha czy ocynk...pozdro sorka ,że tyle pytań ale auto mam kilka dni:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matsui dnia Wto 8:29, 2009_06_09, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robak
Street Racer
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:41, 2009_06_09 Temat postu: |
|
|
2.0 D4d = Pasek rozrządu do wymiany po pierwszych 105 tys a pozniej co 90 tys km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|