|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_o25
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:55, 2009_12_02 Temat postu: SIENNA 3.5/Rav4 3.5 gdzie i jaki LPG w Warszawie |
|
|
Witam,
jak w temacie, moje pierwsze pytanie dotyczy kogo polecacie zeby zalozyc LPG do silnika V6 3.5 takiego jaki jest w Sienna po 2007r i w Rav4...
t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzich
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:57, 2010_01_01 Temat postu: |
|
|
Ja do Sienny V6 3.5 z 2007 roku założyłem instalację AGIS/OMVL/TOMASETTO w warsztacie poleconym przez znajomych - niestety w Łomży, ul. Senatorska 13.
Jestem zadowolony - wszystko działa bez zarzutu - spalanie średnie ok. 12l/100 km przy jeździe z żoną i dziećmi :) Silnik pracuje równo, mocy nie brakuje. Zdecydowałem się na zbiornik zamiast dojazdówki, przez co cały bagażnik jest do dyspozycji i fotele można złożyć w razie potrzeby - po czasie widzę, że to dobra decyzja - mankamentem jest konieczność tankowania co 140 mil.
Trochę daleko do tej Łomży, ale można zostawić auto jednego wieczora i odebrać drugiego.
Goście robią fachowo i znają się na rzeczy. Traci się czas na jeżdżenie, ale pewną rekompensatą jest cena - niższa niż w Warszawie o jakieś 500PLN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_o25
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:33, 2010_01_20 Temat postu: |
|
|
Hej, troche pozno ale napisze.
Instalke mam juz ELPIGAZ, zalozona na BRODNIE.
Wszystko dziala super, przynajmniej po przelocie 3 tys mil...
Butle mam niestety zamiast kola zapasowego i skladania tylnej kanapy 2ki, ale za to 58l LPG, ... bo moja sienna to AWD wiec nie ma miejsca pod spodem auta.
to tyle. temat chyba zamkniety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amor
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:01, 2010_01_22 Temat postu: |
|
|
Tomek_o25 napisał: | Hej, troche pozno ale napisze.
Instalke mam juz ELPIGAZ, zalozona na BRODNIE.
Wszystko dziala super, przynajmniej po przelocie 3 tys mil...
Butle mam niestety zamiast kola zapasowego i skladania tylnej kanapy 2ki, ale za to 58l LPG, ... bo moja sienna to AWD wiec nie ma miejsca pod spodem auta.
to tyle. temat chyba zamkniety. |
Tomku,a ile pali tego LPG? jaki był koszt instalacji? założyli dodatkowe smarowanie zaworów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_o25
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:02, 2010_02_05 Temat postu: |
|
|
Hej,
Spalanie w duzej mierze zalezy od stylu jazdy, ja mam raczej ciezka noge oraz trzeba wziac poproawke na to, ze moja toyota ma naped na 4 kola co rowniez dodaje 5% w poronaniu do wersji z napedem na 1 os.
Opony na oryginalnych alu, 17ki 235szerokosc.
Moje spalanie wyglada tak:
1. warszawa korki 18/100 lpg (komputer benzyny pokazuje 14.4) (wynik miarodajny bo codzinnie robie 80km z jednego konca na drugi i z powrotem).
2. autostrada A2 stala predkosc 160 (tempomat) 22/100 lpg (komputer benzyny pokazuje 18. (ostatnio specjalnie mierzylem po calosci ze strykowa do tomysla, 160 do a 140 z powrotem).
3. autostrada A2 stala predkosc 140 (tempomat) 15-16/100 lpg (komputer benzyny pokazuje 15.5)
3. cykl mieszany i predkosc max 120 wychodzi roznie, 14-18/100 lpg.
Reasumujac, predkosci z zakresu 100-140 sa najbardziej optymalne pod wzg spalania. Ja jestem b. zadowolony z tej instalacji. Lubryfikatora nie mam bo moj silnik 3.5l a to juz wersja z hydraulicznym luzem zaworowym. Poza tym....jak ma sie zepsuc silnik to zakladam ze 100tys zrobi....a po 100tys na gazie to oszczednosci pozwola na wymiane co najmniej 3 takich silnikow :D....wiec sie tym nie martwie....poza tym pewnie bedzie martwil sie juz inny wlasciciel....ja raczej wiecej niz 100-150 tys nie robie zadnym autem.
Koszt instalacji 3800 brutto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek_o25 dnia Pią 7:04, 2010_02_05, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amor
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:15, 2010_02_05 Temat postu: |
|
|
no proszę,a ja myślałem że do 3.5l też trzeba zakładać lubryfikator(mam taki sam motor), ale widocznie to już jednostka bardziej zaawansowana niż poprzednie silniki,dzięki za cenne informacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_o25
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:39, 2010_02_06 Temat postu: |
|
|
roznica polega na tym ze silnik 3.3 ma reczna regulacje luzu zaworowego. Przeklada sie to na to ze podobno (zaznaczam podobno) Toyota ma slabe gniazda zaworowe co skutkuje wypalaniem sie ich a wiec 'wpadaniem' zaworow w gniazdo. Sa to minimalne roznice ale...juz wymagajace czestszej regulacji zaworow niz przy jezdzie na benzynie. Przy zaniedbaniu tematu efekt jest taki ze zawory sie podwieszaja i....sa kulawe wolne obroty i sinik wogole kulawo chodzi, wybijaja sie walki etc.
W silniku 3.5 sa regulatory hydrauliczne....jak w niemieckich autach od lat 80 :D i sprawe zalatwiaja za nas one..nic sie nie dotyka.
Co do wypalania sie tych gniazd...mysle ze to slowo mocno znaczy a skutek naprawde nie jest tak tragiczny. Moj kolega zrobil stara corolla na LPG 300tys i jeszcze ja sprzedal. Tylko 1 raz przez ten czas robil uszczelke pod glowica. Wiec to dobry wynik. Jak nam padna glowice po 300tys to naprawde nie ma sie czym martwic i nie jest to jednoznacze ze od LPG.
Co do lubryfikatora....to ja sie osobiscie zastanawiam czy to nie jest jedynie marketing. Niech ktos mi madrzejszy wyjasni prosze w jaki sposob lubryfikator smaruje zawory wydechowe - gazem spalinowym ze spalonej mieszanki? Tam zostaje jakis smar? (bo przeciez dostaje sie przez kolektor ssacy) Jak zostaje smar po spaleniu mieszanki to tworzy straszny nagar co spowoduje predzej czy pozniej zablokowanie sie zaworow wydechowych.....
Mnie sie troche wydaje ze to jest tak, marketing, kasa z kieszeni klienta, mamy lubrifikatorek, olej leci do kol ssacego....spala sie z mieszanka na czysto i..........koniec. Zawory wydechowe sa jak byly i gniazda sie wypalaja jak wypalaly, zalezy od jakosci materialu z jakiego sa zrobione....na 300tys wystarcza ale.....mielismy lubryfikator i spalismy spokojne :D
wg mojej wiedzy zawory smaruje olej z silnika, a jak?.....to zalezy od stanu prowadnic oraz uszczelniaczy zaworowych.....
Zmeczonemu silnikowi nic nie pomoze.....to jak starej kobiecie.....kosmetyki za zadne pieniadze nie cofna lat :D
kto uwaza inaczej, smialo niech napisze...moze jestem w bledzie?
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Tomek_o25 dnia Sob 9:45, 2010_02_06, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waliddo
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:25, 2014_03_14 Temat postu: |
|
|
Zadzwoń do adgaz w Piasecznie, na Wiśniowej i i zapytaj. Ja tam robiłem swój samochód i jestem mega zadowolony. Nie ogołocili mojej kieszeni i przyjemnie się współpracowało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|