Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RAV 4 D4D i silny mróz- POMOCY!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAvi




Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:06, 2010_01_26    Temat postu: RAV 4 D4D i silny mróz- POMOCY!

Witam!

Miałem ostatnio następujący problem.
Po dniu przerwy w jeżdżeniu, kiedy temp. spadła do -15 auto odpaliło, przejechało 1-2 km i zaczęło się dusić. Diagnoza padła na paliwo. Było co prawda zalane do pełna Shell V-Power Diesel ale stwierdziłem, że mnie oszukano po prostu.
Dolałem butelkę "odmrażacza do diesla", który kupiłem na Shellu. Poczekałem 15 minut i ruszyłem dalej. Auto jechało ok ale nie więcej niż 2000 obrotów. Po 30 minutach, gdy silnik się porządnie nagrzał auto zaczęło działać poprawnie.
Następnego dnia (temp. -1Cool sytuacja się powtórzyła.
Dolałem do pełna (15 litrów Statoil Diesel Gold i jeszcze jedną butelkę uszlachetniacza (STP Diesel). Auto działało ale w dalszym ciągu tylko do 2000 RPM i podobnie jak poprzednio, po nagrzaniu silnika zaczęło działać bez problemu.
Dziś (temp. -20) auto odpaliło, przejachało jakieś 500 m i zaczęło się dusić znowu bardzo poważnie. Do tego stopnia nawet że na światłach, poczas ruszania zdechło.
Udało mi się odplić i wrócić na parking (auto nocuje pod chmurką).

A teraz proszę POMOCY!!! Co dalej mam robić? Czy paliwo ponownie przymarzło mimo uszlachetniaczy? Czy z silnikiem stanie się coś poważnego w związku z tym co zaszło? Gdzie szukać pomocy w Warszawie?

Z wszelką pomoc będę BARDZO wdzięczny.
Pozdrawiam,

Dawid


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burak11
Street Racer



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:52, 2010_01_26    Temat postu: re

Moim zdaniem to jest zawor recyrkulacji spalin,
ja czyszcze go co 30000km, i mam problem z glowy
oto link jak to zrobic
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAvi




Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:58, 2010_01_26    Temat postu: re

Witam ponownie.

Moje auto to Rav 4 2005 rok 2.0 D4D i nie wiem czy wyposażone jest w układ recyrkulacji spalin...

Ale jeśli tak jest to na pewno do tego też należy zajrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koleś




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:47, 2010_01_26    Temat postu:

Witam może sprawdź układ wtryskowy, mogła wytrącić się parafina z paliwa i poszlo na wtryski...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robak
Street Racer



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:45, 2010_01_26    Temat postu:

filtr paliwa wymien i zobacz jaka jest jego zawatrtosc

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robak dnia Wto 22:45, 2010_01_26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walkacz




Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:34, 2010_01_28    Temat postu:

Mialem podobny problem z moja RAV i takze z paliwem kupionym na stacji Shell i z V Powerem,maksymalnie moglem uzyskac 2 tys obrotow i samochod szarpal,dolewalem uszlachatniaczy ale nie pomagaly.
Jezeli wytraci sie parafina to jest juz zbyt pozno na jakas akcje,trzeba samochod wprowadzic do garazu i ogrzac.
Mysle ze nie kupowales Shella V powera w Wejherowie.
W/G mnie V Power jest sprowadzany z Niemiec i niestety tak powazna f-ma jak Shell sprzedawala jeszcze letnie paliwo.
Shell V-Power jest mieszanina ropy i gazu.
Teraz jade na sprawdzenie zaworu spalin,ale to moga byc dwa problemy liche paliwo niskie obroty doprowadzaja do odkladaniu sie brudu w ukladzie wydechowym.
Jeszcze jedno po wprowadzeniu samochodu do garazu spaliny mialy charakterystyczny zapach siarkowodoru-inaczej zgnilych jajek.
Wiecej info znajdziesz na moim avatarze .

Pozdrawiam

Waldemar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matsui
Street Racer



Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RYBNIK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:25, 2010_01_29    Temat postu: re

miałem taki sam przypadek w mojej toyocie...po zatankowaniu do pełna Shell V Power i po wlaniu uszlachetniacza ...na drugi dzien auto zdechło po przejechaniu 300m..po długim kręceniu odpalił i przez ok 30s szedl i zdechl...i tak kilkakrotnie..aż sie silnik zagrzał...i było ok.....na drugi dzien to samo...zajechałem do mechanika i wykręcił filtr paliwa...woda i wytrącona parafina...zmienieniem filtr i i tankuje na innym cpn i juz jest ok...pozdro..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DAvi




Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:06, 2010_01_31    Temat postu: odpowiedź

Faktycznie po rozgrzaniu auta problem ustaje ale jednak w najbliższej przyszłości wymienię filtr paliwa, bo napewno jest tam syf!

Jeśli ktoś robi trasę Warszawa- Ostrołęka to niech omija wielkim łukiem stację Shella w Różanie bo właśnie tam mnie tak urządzili, złodzieje!

Dzięki za rady!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SebastoS




Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:12, 2010_02_01    Temat postu:

Powiem Wam tak koledzy; z problemem z odpalaniem swojej RAVki 2,2 d4d /2008 bujam się już od roku. Okazało się, że jest to problem dobrze znany toyocie tylko dobrze kamuflowany i bagatelizowany. Całą sprawę opisywałem już na tym forum. Aktualnie sprawa wygląda w ten sposób, że wysłano pompę do MABI gdzie ją "cholera wie co zrobiono" i ma być dobrze a jak będzie to się zobaczy (już mi tyle razy to obiecano, że....). Plusem jest tylko to, że w końcu przyznano się że mają z tym problem i że serwisy nie wiedzą jak sobie z tym poradzić i czekają na wytyczne od TMP. Podczas mojej ostatniej wizyty na servisie z tym problemem mieli tam jeszcze 6 takich aut - co z tego będzie to się zobaczy.... Tylko trochę przykro się robi jak człowiek pomyśli, że wydał tyle kasy na nowy samochód a tu....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walkacz




Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:21, 2010_03_14    Temat postu:

Koledzy w/g mnie sami sobie troche robimy problemy, kupujac super paliwa typu Ultimate czy v-Power te paliwa sa b dobre ale nie do ciaglego stosowania,sa zbyt"suche" posiadaja mniejsze zdolnosci smarowania elementow ruchomych pomp wysokiego cisnienia.
Lepiej stosowac zwyklego diesla bez dodatkow zwiekszajacych moc,wzrost mocy jest problematyczny i prawie nie zauwazalny.
Jest tylko zauwazalny na reklamach.
Jezeli stosujemy zwyklego diesla mamy pewnosc ze jest na stacjach paliwowych czesto wymieniany na nowy,wynalazki w stylu V-Powera zalegaja zbiorniki gdzie nastepuje stopniowa sedementacja grawitacyjna i jak masz pecha szczegolnie w niskich temperaturach to stoimy.
z drugiej strony Toyota jako marka troche podupadla.
Pozdrawiam
Waldemar


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin