 |
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adaskoK
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:51, 2013_12_01 Temat postu: problem z opóźnionym zapłonem Yaris 1 |
|
|
Witam .
Yaris 1
rok produkcji 2000
silnik 1.0 VVTI
przebieg 202000tys
Mam problem z opóźnienie zapłonu w yarisie. Przy odpaleniu autko chodzi na niskich obrotach. Pojechałem podłączyć auto pod komputer i wyszło, że ma opóźniony zapłon wskazuje 0-6.5 zamiast 12. Jakie mogą być przyczyny ? pokazuje też że sonda zgłasza problem z mieszanką jednak nie ma samego błędu sondy...
Mechanik u którego byłem wskazuje na łańcuszek rozrządu czy to dobry tok myślenia czy może być inna przyczyna ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adaskoK dnia Nie 21:55, 2013_12_01, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:30, 2013_12_02 Temat postu: |
|
|
Tok mylenia jest prawidłowy, ale czy są jakies inne objawy niz niewłaściwy zapłon?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adaskoK
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:04, 2013_12_03 Temat postu: |
|
|
Inne objawy to po przejechaniu ok 200 km zauważyłem, że zwiększyło się spalanie ale przy niewłaściwej mieszance to jest chyba logiczne. Nie mam typowych cech związanych ze zużyciem łańcucha tj zgrzytu przy odpalaniu czy innych podobnych utrudnień... Poza występowaniem niskich obrotów oczywiście o których wspominałem. Znajomi również potwierdzają, że przyczyną jest luźny lub przestawiony rozrząd.
Teraz mam kolejne pytanie czy zna ktoś z forumowiczów jakiś sklep z porządnymi łańcuchami (nie sztuka wydać 400-600zł na jakieś badziewie, które się rozpadnie po 40tys) z góry dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:39, 2013_12_03 Temat postu: |
|
|
Jeżeli obroty utrzymują sie w granicach 500 - 600 to po wymianie łańcucha nie wzrosną, dobrze jest sprawdzic koła na rozrządzie bo one też ulegają wytarciu szczególnie dolne. Pozatym mieszanka nie zmienia sie przez rozciągnięcie łańcucha tylko "faza rozrządu" no i należy pamietać że nawet najlepszy łańcuch nie wytrzyma długo jeżeli filtr oleju jest filtrona a olej 15w40 lub 10w40, musi byc pełny syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adaskoK
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:04, 2013_12_09 Temat postu: |
|
|
Cóż używam oleju 10W40 castrola półsyntetyk bo taki był od początku używany... Jeśli chodzi o filtr oleju to co 12tys km jest wymieniany. Właśnie zastanawia mnie fakt tego opóźnienia. No cóż na styczeń planuje remont więc zobacze dokładnie co wyniknie z tego wszystkiego.
Mam pytanko zmienić olej na syntetyk ? I czy znasz może jakiś sklep internetowy lub inny z łańcuchami rozrządu bo ja jakoś nie moge odszukać nic szczególnego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:38, 2013_12_09 Temat postu: |
|
|
Warto sprawdzic czy rozrząd jest przestawiony faktycznie i czy łąńcuch jest naciągnięty, da sie to zrobic bez demontowania go. Czasem warto zapytac o rozrząd w aso. Co do zmiany oleju to jakie jest zużycie oleju od wymiany do wymiany - o ile jest.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rayder dnia Pon 23:39, 2013_12_09, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrk2607
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kozienice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:11, 2013_12_12 Temat postu: |
|
|
Miałem corolle E12 1.6 vvti z przebiegiem ??????, na liczniku było oczywiście około 150 tyś km. Jak rano tzn zimny silnik odpalałem to miałem przez moment takie gruchotanie przez parę sekund i domyśliłem się, że to łańcuch rozrządu. Kupiłem nowy komplet rozrządu i wyjąłem z silnika stary, różnica między nimi była około 1cm sprawdzałem również z serwisówką a napinacz praktycznie nie działał. Natomiast samochód odpalał jednakowo przed i po wymianie a obroty były te same około 650 obr/min.
A co do sond lambda to w rav4 2.0 vvti znajomi mechanicy i dwa razy w serwisie Toyoty stwierdzono 3 z 4 się zepsuły i do wymiany, ale cena zrobiła swoje i jeździłem dalej aż do pewnego dnia kiedy samochód nie chciał odpalać. Wymieniłem cewkę zapłonową i wszystko wróciło do normy łącznie z sondami. Symptomy jakie były to wzrost spalanie i spadek mocy.
Ja bym zaczął od świec i cewek pod warunkiem, że przebieg jest realny i znasz historie auta.
Wyczyścić przepływomierz powietrza.
A może trzeba się przyjrzeć tzw. silniczkowi krokowemu od wolnych obrotów?
A rozrząd na razie bym zostawił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adaskoK
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:07, 2013_12_17 Temat postu: |
|
|
oleju mi autko nie zużywa praktycznie wcale. Filtry powietrza i oleju są wymieniane razem z olejem.
Świece już wymieniłem - jedyne co zauważyłem to to że podają iskre dość rzadko. Cena rozrządu w aso to ok.1000 zł. dla mnie zbyt wygórowana. Właśnie też mam przeczucie że może to mieć związek z sondą ale już raz wymieniłem i od tej pory tankowałem na stacjach typu orlen, shell itd. Co do historii autka to znam od kilku lat czyli od kupna... Przejechałem nią jakieś 105 tys i to w sumie 2 raz jak coś szwankuje jednak przedtem komputer zidentyfikował błąd teraz nie jest w stanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|