Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z obrotami RAV 4
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:05, 2012_02_21    Temat postu: problem z obrotami RAV 4

Witam. Posiadam Toyotę RAV 4 2.0 VVTi. Podczas odpalania mocno wyrzuca obrotami do 2000 i opada nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Ponadto gdy auto się toczy lekko falują obroty. Wymieniłem już wszystko co można prócz przepustnicy. Trochę mnie to irytuje. Proszę o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:45, 2012_02_22    Temat postu: obroty

W sprawie obrotów dodam jeszcze jedno- na zimnym silniku rano przy odpaleniu wskakuje mniej więcej na 1600-1700 obrotów i w miarę nagrzania spada do 600. Jak się zagrzeje przy odpaleniu wyrzuca obroty na 1800 do 2000 i szybko opada na wartość 600, ten problem jest mniej uciążliwy gdy samochód jest nagrzany do maxa wtedy mniej skaczą te obroty, zauważyłem jeszcze że podczas otwierania drzwi od kierowcy drga wskaźnik temperatury..........czy to normalne???? W RAV wymieniłem wszystkie sondy, uszczelniłem kolektory i przepustnicę, wymieniłem silnik krokowy, przepływkę, świece- i po tych zabiegach jest troszkę lepiej ale problem z wyrzucaniem obrotów pozostał i przy opadaniu obrotów również pozostało wahnięcie w przedziale 100-150 obrotów. Spalanie w normie od 9 do 11 litrów. Żadnych błędów-podłączony w ASO. Serwis rozłożył ręce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:54, 2012_02_24    Temat postu:

Jak pompujesz pedałem hamulca to jest jakas rakcja na obroty silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:35, 2012_02_26    Temat postu:

Są minimalne wahania obrotów. Na ciepłym praktycznie nieodczuwalne a na zimnym skok około 100 obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:18, 2012_02_26    Temat postu:

Tak a propo hamulców. Jak dłużej przytrzymam pedał opada w kierunku podłogi i opadają obroty nawet jak jest rozgrzany. Jak możesz doradź coś. Z góry dziękuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:14, 2012_02_27    Temat postu:

rayder..........dodam jeszcze że podczas naciśnięcia hamulca przygasają delikatnie światła dosłownie na ułamek sekundy. Ale dożarta ta ravka nie mam sił do niej. Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:00, 2012_02_28    Temat postu:

rayder..tak a propo ASO jak już wcześniej pisałem nie stwierdzili błędów. Byłem u zaufanego mechanika i po podłączeniu kompa zrobiłem wielkie oczy..........błąd a dokładnie awaria czujnika "rząd pierwszy awaria czujnika 1 i 2 grzałka sondy". I teraz pytanie czy to ma wpływ na falujące obroty i to podbijanie obrotów przy odpalaniu. Qurwa co oni w tym ASO robią nie rozumiem, skasowali mnie jak biznesmena a tu dalej są jaja. Może pomożesz. Stawiam Sliwowicę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolox




Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 3:02, 2012_03_02    Temat postu:

Witam,
mam troche inny problem niz wyzej wymienione, ale tez zwiazany z obrotami. Często podczas zapalania silnika, po chwili obroty spadaja do tak niskich ze auto calkowicie gasnie. Nastepnie nie chce zapalic, i dopiero po kilku minutach przeczekania calej sytuacji silnik zaczyna ponownie pracowac. Zazwyczaj dzieje sie tak, jak zgasze auto i za chwile chce je ponownie odpalic. Zdarza sie tez ze jak je przegazuje do wyzszych obrotow to czasem zaskakuje i odpala. Bylam juz na kilku przeglądach i nikt nic nie poradzil, prosze o pomoc.

z gory dziekuje:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:10, 2012_03_02    Temat postu:

Grzałka nie powinna miec znaczenia w przypadku odpalania, ale...kazdy przypadek traktuje indywidualnie, tym bardziej ze masz bląd do jednej i drugiej sondy. Moze byc faktycznie problem z zaworem wolnych obrotów, zaglądał ktos do przepustnicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:49, 2012_03_02    Temat postu:

rayder przepustnica po kontroli ..........otwarcie 12% wg książki jak to mówią. Silnik krokowy wymieniony. Jedno co mnie zastanawia.hmmmmmmm kurcze ja włącze klimę obroty nie wzrastają, im większe obciążenie silnika tym mniejsze obroty nic nie wyrównuje nic nie wzrasta. Krótko klima, ogrzewanie tylnej szyby, halogeny auto zdycha dosłownie gaśnie. Jak już mówiłem ASO umywa ręce pomimo że skasowali mnie za ostatnią wizyte jak biznesmena.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:37, 2012_03_03    Temat postu:

Samochód zbiera sie dobrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:51, 2012_03_03    Temat postu:

powiem tak........z tym zbieraniem to tak średnio tzn mam wrażenie że w zakresie do 3000 obr podczas jazdy jakby silnik szarpał , nie równo chodził, jest to delikatnie odczuwalne ale niestety jest. Ma delikatną jak to się mówi dziurę w gazie.....po wciśnięciu pedału zaczyna się zachowywać jakby paliwa nie było na ułamki sekund a potem idzie tak jak trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:21, 2012_03_03    Temat postu:

Tak czy siak jezeli masz uwalone podgrzewacze w sondach to wymienic musisz, tak mysle czy aby cos nie z rozrzadem, dobrze by było sprawdzic rozrzad, w sensie czy znaki sie pokrywają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:41, 2012_03_03    Temat postu:

Rayder u mnie jest łańcuch......dużo jest roboty z tym. Mam mechanika ale na zasadzie ja przyjeżdżam sam robię a on podpowiada i pomaga jak ma czas. Jeszcze się tak zastanawiam czy te grzałki nie mają wpływy na rzucanie tymi obrotami. Jak samochód się nagrzeje nie rzuca tak a jak postoi no to wyrzuca je do góry. W sumie sonda z uszkodzoną grzałką wolniej diagnozuje spaliny tylko czy mam rację??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mani3k
Street Racer



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:05, 2012_03_03    Temat postu:

bosszzz ale kombinacje.
2.0 vvt nie ma zaworu wolnych obrotów.
przepustnica jest całkowicie elektroniczna, co za tym idzie, komputer wyucza się zabrudzenia itd. Wystarczy odłączyć aku i wszystkiego zapomina, a skoro przepustnica brudna to zdycha. Szmate, wyczyścić i będzie git.

spadanie obrotów podczas deptania hamulca jest normalne.. to chyba wiadomo. a jak spadają obroty to i ładowanie

dalej:

Sondy wymienione na jakie? jeśli na takie ze sklepu to nie podziała
Muszą być oryginal.
sondy działają jak są nagrzane a jak grzałki nie grzeją to komputer podbija obroty żeby je nagrzać
...zemsta ekologii w samochodach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mani3k dnia Sob 20:39, 2012_03_03, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:04, 2012_03_03    Temat postu:

Noooo moze faktycznie byc jak kolega twierdzi z tym sondami, ale rozrzad dla sprawy mozna sprawdzic, wystarczy pokrywe zaworów zdemontowac. Wracajac do tych sond to prawda jest taka ze faktycznie podgrzewacz szybciej uruchamia tą sonde ale i tak ona nie działa zaraz po odpaleniu co widac na testerze.
Jedno jest jasne jak masz uwalone te grzałki, wymien sondy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:47, 2012_03_03    Temat postu:

No tak dla pewności wymienię te sondy bo one chyba tak świrują. Tylko czemu nie podnoszą się obroty jak włączam klimę tzn. im większe obciążenie silnika tym mniejsze obroty. Zwariowane auto Wink Zmienię sondy i dam znać. Dzięki za podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mani3k
Street Racer



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:11, 2012_03_03    Temat postu:

wyglancuj przepustnice, potem zdejmij klemę na czas powiedzenia stółzpowyłamywanyminogami. przejedź się z 5 km z pełnym zakresem pedału gazu i powiedz jak jest.


ok????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario20_31




Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:12, 2012_03_04    Temat postu:

znaczy do odcięcia zapłonu przez 5 km??? jeśli tak to zrobie to jutro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mani3k
Street Racer



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:53, 2012_03_04    Temat postu:

z użyciem pełnego zakresu od 0 do 100 % a nie na pełnej piźd*$

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin