|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo1957
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:02, 2008_11_16 Temat postu: Problem z braniem oleju przy Toyocie Avensis 1,8 02r. |
|
|
Mam problem kupiłem Toyote Avensis 1,8 r.2002 nie wiem czemu ale w maju tym roku wymieniłem olej na nowy Mobil 1
Minęło pół roku i w październiku zauważyłem na miarce minimalny poziom czyli wziął mi olej po przejechaniu 3000km.
Dolałem 1,5 litra. Sprawdziłem po miesiącu i sytuacja się powtórzyła.Morze mi ktoś podpowie co zrobić może przejść na pół syntetyk 10/40 lub mineralny 15/40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:45, 2008_11_18 Temat postu: |
|
|
jezeli nie masz wyciekow to przy takim żłopaniu oleju zmien na 15w40 i tylko mobil!
toyota leje castrola a to najwiekszy shit! jeszcze ten magnatec.....z silnika robi sie smietnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzyl
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:20, 2009_01_25 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie, ponieważ borykam się z identycznym problemem. Czy wymiana oleju 5W30 na 10W40 lub 15W40 przyniosła poprrawę sytuacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeXuS
Street Racer
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:10, 2009_01_25 Temat postu: |
|
|
Bardziej doradzałbym półsyntetyk, 15/40.
Swoją drogą, to dziwne że aż taki ubytek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:29, 2009_01_25 Temat postu: |
|
|
15/40 to olej mineralny, pólsyntetyk to 10w40 i taki lac a nie magnateca a silnik bedzie wdzieczny;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:34, 2009_01_25 Temat postu: |
|
|
sama wymiana oleju na gestszy nie zlikwiduje tego ze bierze olej,natomiast ograniczy jego spalanie i zminimalizuje koszty dolewek;) trzeba zweryfikowac dlaczego tak sie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zapotec
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:23, 2009_02_01 Temat postu: |
|
|
witam,
w teorii jest tak: jeśli autko bierze olej to albo jest jakiś wyciek, albo coś jest uszkodzone (np. olej jest spalany, np. silnik był przegrzany itd) albo po prostu silnik ma przejechane bardzo duuuuużo kilometrów (abstrahując od tego co pokazyje licznik).
Zakładając, że nie ma wycieków zewnętrznych, to jeśli wlejemy gęstszy olej to silnik powinien go brać mniej ale... nie można przesadzić z gęstością (a raczej w tej sytuacji z lepkością).
Konsumcja gęstszego oleju silą rzeczy jest mniejsza, ale skutkiem ubocznym jest odrobinę gorsze smarowanie silnika. Toteż ze zwiększaniem gęstości nie można przesadzać.
W tej sytuacji proponuje zmianę oleju na półsyntetyk 10W40 (osobiście polecam Mobila) i poobserwować silnik,.... ale przy tak dużych ubytkach nie ma co się spodziewać cudów.
Od razu przestrzegam przed stosowaniem wszelkich DOKTORKÓW zwiększających lepkość oleju (po sklepach/stacjach tego typu medykamentów nie brakuje) - z tym trzeba naprawdę ostrożnie bo można sobie biedy napykać.
A może było tak, że wcześniej (np. u poprzedniego właściciela) silnik był zalany półsyntetykiem lub mineralnym, a ty zalałeś go syntetykiem?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jedrula
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:54, 2009_02_05 Temat postu: |
|
|
zgadzam sie z kolegą wyżej,jeśli tak zrobiłeś z zmianą oleju z
min. lub pół syn. na pełny syntetyk to masz juz po silniku;
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazurek
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:01, 2009_02_21 Temat postu: |
|
|
silnik do wymiany a dokładniej blok z układem korbowo tłokowym pracuje w aso toyota i takie rzeczy robimy czesto jesli auto jest na gwarancji wymieniamy taki zestaw na nowy [ wada konstrukcyjna]jesli po gwarancji to jest problem bo to kosztuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|