|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
milasw
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:00, 2009_04_20 Temat postu: Problem z biegiem wstecznym Yaris 1.0 |
|
|
Witam od kilku dni jestem posiadaczem Yariski 998 cm. z 2004 roku przebieg 95000 i jest jedna rzecz która mnie niepokoi, a mianowicie co pewien czas ciężko wrzucić bieg wsteczny po kikukrotnym wciśnięciu sprzęgła włączaniu innych biegów dopiero udaje się wrzucić wsteczny, a innymi razy niema wogóle kłopotu. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to z góry dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez milasw dnia Pon 20:18, 2009_04_20, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin43
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ciechanów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:53, 2009_04_30 Temat postu: |
|
|
Witam. Rozwiązania tego nieznam... ale ja mam Yaris 99' i jest identycznie... czasem wsteczny wejdzie bez problemu a innym razem trzeba się natrudzić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:52, 2009_04_30 Temat postu: |
|
|
Sprawdz sobie czy masz mozliwosc regulacji trzpienia od pompki sprzegła (zaraz przy pedale) jesli tak to rozkrec sobie go, sprawdz tez poziom płynu hamulcowego bo z tego zbiorniczka korzysta tez pompka sprzegła, mozna tez sprobowac odpowietrzyc, ale generalnie jest tak ze jesli po wielokrotnym lub takim gwaltownym wcisnieciu pedału sprzegła wsteczny wchodzi bez problemu to zazwyczaj jest to usterka samego sprzegła a zazwyczaj tarczy. Takie pytanie- czy sprzegło ciezko chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kilek4don
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:33, 2009_04_30 Temat postu: |
|
|
Ja mam corolle '99 i mam tak samo. Jak wejdzie gładko to jestem zdziwiony, ale na ogół jest tak, ze wrzucam wsteczny i czuje że nie do końca wszedł wrzucam na luz i znów wsteczny itd do skutku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:23, 2009_04_30 Temat postu: |
|
|
z tego co pisze milasw.... ja obstawiam w pierwszej kolejności przyczynę w synchronizatorze, następnie w tarczy sprzęgła (docisk) lub jak napisał rayder do wyregulowania jest pedał sprzęgła (choć wg. mnie problem byłby wtedy też na wszystkich biegach). Nie wiem tylko czy tam jest płyn, czy linka (używa się jeszcze linek?).
Być może jeżeli to synchronizator... lub tarcza sprzęgła... to naprawa trochę szarpnie kieszeń. Przyczyną była technika jazdy.
Aha... a być może jeszcze coś przy drążku zmiany biegów... może tam coś wyrobiło się przy biegu wstecznym (te dźwigienki) lub WARTO przesmarować załamania i gumki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_rav4-X dnia Czw 22:26, 2009_04_30, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:33, 2009_05_01 Temat postu: |
|
|
Synchronizator na wstecznym???????? !!!!!!! ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:56, 2009_05_01 Temat postu: |
|
|
hmm.. być może, nie upieram się bo nie zgłębiałem tematu działania biegu wstecznego, jednak jak odniesiesz się do tego dokumentu (str.9)http://www.autotechnika.waw.pl/samochody/MECH_SK.pdf
Po prostu jak z dawien dawna kojarzyłem, jeśli problem był z wrzucaniem biegów, zgrzytaniem i takie tam.. to często słyszałem o synchronizatorze lecz nie zastanawiałem się nad jego dokładną budową. Rzeczywiście znalazłem na innym forum, że w skrzyniach od pewnego czasu wprowadzono synchronizator I biegu a wsteczny nie posiada go, jednak... znalazłem też ten powyższy dokument, myślę, że napisany nie przez laików.
Hmm.. więc mój post powyżej proszę przefiltrować bez synchronizatora ;).. na wszelki wypadek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:18, 2009_05_01 Temat postu: |
|
|
Nie powiem bardzo fajny materiał, ale teoria idzie różnie z praktyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:33, 2009_05_02 Temat postu: |
|
|
Hmm... ja nie wyczytałem tam, że to teoria...ale nieważne.
.... ważne aby problem kolegów został rozwiązany. Mam nadzieję, że powyższe wskazówki nawet jeśli bez synchronizatora... pomogą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:52, 2009_05_02 Temat postu: |
|
|
Niestety jest to tylko teoria na takiej zasadzie jak naprzyklad twoj samochod nie chce nikogo tu urazic ale niby pisze ze to Rav4 z napedem na 4 buty ale nikt nie napisal ze naped na 4 buty jest wtedy jak go sobie załaczysz;) Niby to nic ale tak jak mowie ze teoria roznie sie ima z praktyka:) taka dygresja;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:04, 2009_05_02 Temat postu: |
|
|
ojjjjj...... apropo dygresji... to chyba niestety zapomniałeś o elektronicznym układzie.... czyli bez naszej ingerencji.
Polecam znów... tym razem coś takiego... np. [link widoczny dla zalogowanych]
A więc nie wszystko jest takie pewne.
I proponuje aby nie wtrącać dygresji do tematu, bo straci wątek..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_rav4-X dnia Sob 22:05, 2009_05_02, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:18, 2009_05_02 Temat postu: |
|
|
Ten elektroniczny uklad mozna sobie wsadzidz , on nigdy w zyciu nie przełączy napedu 50\50 , teoretycznie ma zalaczac sie podczas poslizgu, kto testowal ravke CLA I ALA to wie co znaczy naped 4x4 i rowny podział mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:55, 2009_05_02 Temat postu: |
|
|
teraz już uszczegółowiłeś to na 4 buty... wyżej pisałeś ogólnie.. i ja odniosłem się tylko do tego co napisałeś wyżej... bo nie trzeba jednak TYLKO ręcznie.. dalej nie będę się zagłębiał.
Niezgodzę się tylko.. że "niby pisze" bo jest wyraźnie wspomniane o układzie elektronicznym... a to włączane 4x4 i tak wyłącza się automatycznie przy osiągnięciu pewnej prędkości... więc można sobie polemizować. Auto jak inne tej rodziny są określane bardziej jako chyba SUV niż 4x4.
na marginesie sztywne 4x4 w innych autach... czyż i tak nie trzeba najpierw właśnie ręcznie włączyć ;).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:20, 2009_05_03 Temat postu: |
|
|
Przy samochodach faktycznie 4x4 jedynie co mozemy sobie przełączyc to blokowanie mostu, naped jest caly czas 4x4. Ale moze faktycnie nie rozwijajmy tematu ;) Mysle ze dzieki tej konwersacji ktos sie cos niecos dowiedział;) Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:46, 2009_05_03 Temat postu: |
|
|
oj OJ.. coś ciągle chyba nie dopowiedziane i nie takie oczywiste... bo jeżdżę np. navarą.... i jest napęd 2WD.. może upewnij się co to oznacza.
Po RĘCZNYM przełączeniu może być 4H lub 4LO... instrukcja pisze dość wyraźnie jak rozkłada się napęd... mam na myśli szczególnie 2WD, żeby było jasne.
.."napęd cały czas 4x4" ?????!!!!
Więc... (...) zostawmy tutaj ten wątek, bo jak wspomniałem to nie do tego tematu. Jeśli już.... to przenieśmy to na nowy temat w "Pogaduchy" ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|