|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomelf
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 15:41, 2009_03_06 Temat postu: LPG w RAV 4 USA 2007 poj.2400 |
|
|
Witam
W zeszłym tygodniu załozyłem LPG do rav 4 autko pracuje całkiem ok nie zauwazyłem róznicy jak narazie. Butla 50 l zmiesciła sie na styk do dolnego bagażnika zostało jeszcze miejsce na apteczke, trójkat i klucze.
Wlew z przejściówką zainstalowali mi przy wlewie paliwa. Pali koło 14-15 litrów wiec przy obecnej cenie gazu różnica 50%.
Bedę informował was na bierząco, bo sam sie zastanawiałem czy warto.
czas pokaze
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SALEEN MUSTANG 302
Street Racer
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:11, 2009_03_06 Temat postu: |
|
|
Witam.
Jaka Instalacja Gazowa Została Zainstalowana W Twoim Samochodzie ? Która Generacja Za Jaką Kwotę I Czy Posiada Chłodzenie Gniazd Zaworów ?
Nie Szkoda Ci Samochodu ? Słyszałem Od Wielu Osób Że Instalacja LPG Może Zaszkodzić RAV4 ? Nie Wiem Czy To Prawda. W Każdym Razie Ja Wolę Benzynę :)
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert_70
Street Racer
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kuj-pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:21, 2009_03_06 Temat postu: |
|
|
LPG sprawdza się. Nie wiem, kto ci mówił o tym że szkodzi - chyba jakiś "spec" z ASO. Ja to samo słyszałem i zanim zainstalowałem LPG popytałem u użytkowników (można znaleźć na OTOMOTO/ALLEGRO ogłoszenia i zapytać właściciela). Ja mam gaz od października, oczywiście sekwencja z lubrykantem, trochę instalator dłubał (te odłączalne cylindry he he) i .... jest pewna różnica ale przy prawie 270 KM to nie ma znaczenia. Autko idzie jak burza.
I w kieszeni sporo zostaje bo pali podobnie jak 2,4 - ok 15 litrów/100.
Autko było na przeglądach i nic się nie dzieje, nie ma żadnych usterek.
Inna rzecz że nie każdy warsztat potrafi taką instalację zamontować i wysterować. I nie kosztuje to 2 tys PLN.
Ale warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomelf
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:54, 2009_03_09 Temat postu: |
|
|
Jak narazie jestem zadowolony. instalacja oczywiscie sekwencja zapłaciłoem 2800 zł wiec nie wiem czy ma chłodzenie gniazd zaworów ale jade w tym tyg na przegląd wiec się dowiem. Z opini w serwise tez słysząłem ze po 100 000 km moga pojawic sie problemy ale do tego czasu bede jezdził za 50%. potem najwyzej sprowadze drugi silnik z USA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomelf
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 11:12, 2009_04_02 Temat postu: |
|
|
Byłem na regulacji LPG bo zapalał sie check przy wiekszym obciążeniu. Rozwiercili mi dysze na 2,7 mm i przenieśli czujnik temp. blizej silnika. teraz jest ok nie czuć zadnej róznicy benzyna-gaz poza tym ze 100 km kosztuje 14l gazu po 1.6 zł.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomelf
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 15:25, 2009_04_29 Temat postu: |
|
|
gazownia spisuje sie ok jak narazie zadnych problemów nastepny przeglad za 10 tyś mil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_rav4-X
Street Racer
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:35, 2009_04_30 Temat postu: |
|
|
hmmm... gaz to nikt nie zaprzeczy, ale jednak inne paliwo. Owszem... tańsze i nie powinno być wielkiej różnicy w użytkowaniu... tylko porozmawiać warto za kilkadziesiąt czy kilkaset tys. km czy tam mil jaki będzie wtedy stan silnika. Coś za coś. Wtedy jednak najczęściej sprzedaje się takie auto... i innego "uszczęśliwia".
Fakt, przy większych pojemnościach silnika MOŻE nie mieć to takiego znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ulrik
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:39, 2009_04_30 Temat postu: |
|
|
Troche podzielam poglad kolegi Krzyska_rav4 ale oprocz kwestii technicznej jeszcze jedna rzecz jest dla mnie troche dziwaczna zeby nie powiedziec smieszna.
----Teraz dygresja - nie chce zeby ktos sie obrazil, nie chce byc zle zrozumiany ale takie sa moje odczucia w tej kwestii. ----
Troche mnie smieszy widok kolesi przyjezdzajacych na stacje nowiuskimi Land Cruiserami, Jeepami Grand Cherokee itp i lejacymi w auta gaz...to jest chyba jakas nasza polska mentalnosc kupic auto za gruba forse i przerobic ja na gaz i to po to aby zaoszczedzic na paliwie (raczej watpie w ich chec ochrony srodowiska) Po prostu wyglada to tak jakby ktos wydal ostatnie swoje oszczednosci wrecz od ust sobie odejmowal zeby tylko kupic bryke i zabrylowac tylko ze jak troche autem pojezdzil i sie okazalo ze jednak portfel za cienki na takie zuzycie to madrzeje ale co zrobic - autko kupione, znajomi widzieli - troche glupio to teraz po tak krotkim czasie sprzedawac. Wiec zmienia instalacje w aucie na gaz. Ale sa jeszcze gorsze przypadki - kupi bryke, zaplaci OC ale AC - no co wy - jaki idiota placi AC? tyle ze jak ukradna albo rozbije to traci caly swoj majatek (w koncu wydal cale oszczednosci zycia). Troche sie rozpisalem ale co tam...
Z pewnoscia moja wypowiedz urazi wiele osob ale nie bylo to moim zamierzeniem. Po prostu tak mi sie wydaje jezeli jest inaczej to chetnie zapoznam sie z innymi powodami zmiany instalacji na gazowa.
Zaznaczam ze moja wypowiedz dotyczy osob ktore kupily supper wypasione bryki, calkowicie rozumiem osoby jezdzace innymi autami ktore chca/musza jezdzic autem ale z przyczyn finansowych wybieraja opcje tanszego paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeXuS
Street Racer
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:02, 2009_05_01 Temat postu: |
|
|
Wtrącę swoje zdanie.
Osobiście jeżdżę Rx'em 3.0 V6 (1MZ-FE) do najoszczędniejszych to nie należy, na trasie udaje się zejść do 10,5, w mieście i 15 se weźmie, średnio 13 wyjdzie. Tankowanie pod korek to 250 zł, mam świadomość, że lejąc gaz, kosztowałoby to połowę mniej. Jednak... gazu nie założyłem, nie zakładam, i nie założę. Dlaczego? Przed kupnem auta miałem świadomość, że swoje wziąć musi, liczyłem się z tym, więc wiedziałem, ile to będzie kosztować. A założenie gazu - to byłoby zabójstwo silnika, jeśli nie dosłownie, to na pewno mentalnie.
Inna sprawa - ostatnio widziałem Punto 1.1 przerobione na wtrysk podtlenku lpg... to dopiero śmieszy :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ogon123
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:31, 2009_05_02 Temat postu: |
|
|
Niby tak, ale jakby nie patrzeć z modnego ostatnio punktu ekologicznego LPG ma swoje zalety ;) cały czas się mówi o ograniczaniu dwutlenku węgla a wartość w tym przypadku jest niższa. Z drugiej zaś strony Peugeot czy Volvo produkowały fabrycznie wersja z LPG, może nie na wszystkie rynki ale takie wersje można było spotkać. A przy dystrybutorze jakby nie patrzeć mniej.
Tak z ciekawości gdzie w RAV4 można zainstalować butlę aby nie tracić przestrzeni bagażowej??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SALEEN MUSTANG 302
Street Racer
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:26, 2009_05_02 Temat postu: |
|
|
Witam.
Volvo Instalowało Instalacje Gazowe Lecz Nie LPG A CNG Za Dopłatą Ponad 10.000 Tysięcy Złotych.
Co Do Ochrony Środowiska Zgodzę Się Z Forumowiczem "ogon123" Może I Instalacja LPG Wpływa Na Środowisko Jest Ono Mniej Zanieczyszczane Ale Zastanówmy Się Co Dzieję Się Z Naszym Silnikiem I Czy Większość Polaków Montujących Instalacje LPG Patrzy Na Środowisko ? Zamiast Środowiska Patrzy Się Na Niższą Cene Zakupu Większe Spalanie Ponad Dwu Krotnie Szybsze Zużywanie Się Elementów Silnika Skrzyni Biegów Co Za Tym Idzie Częszcze Naprawy I To Co Zaoszczędzimy Wydajemy Na Naprawy. Ja Osobiście Jestem Anty LPG. Oczywiście Proszę Wszystkich Użytkowników LPG O Zrozumienie Za Co Serdecznie Dziękuję.
Ps. Czy Nie Warto Zamiast Założenia Instalacji LPG Założyć CNG Lub Kupić Samochód Z Silnikiem Diesla ?
Najlepiej Omijać Instalacje Chyba Że Jest Ktoś Zmuszony.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ulrik
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:03, 2009_05_04 Temat postu: |
|
|
Wiele firm produkujacych samochody robi wersje CNG (nawet Fiat w Pandzie) problem z CNG jest taki ze instalacje na metan sa dobre ale nie w Polsce - u nas oczywiscie jest to problem ze stacjami CNG - troche ich malo. A co do samego zuzycia silnika przy instalacji LPG - to oczywiscie ze LPG ma wplyw na elementy silnika, układu paliwowego - przeciez sklad chemiczny benzyny rozni sie diametralnie od skladu chem gazu LPG - wszystkie elementy w aucie sa dostosowane do instalacji bz...tak jak wczesniej pisalem - niewielu Polakow patrzy przy instalowaniu LPG mysli o tym ze chroni srodowisko...jakbysmy byli pokoroju Szwajcarów itp to mozna by bylo o tym mowic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert_70
Street Racer
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kuj-pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:34, 2009_05_05 Temat postu: |
|
|
ogon123 napisał: | Niby tak, ale jakby nie patrzeć z modnego ostatnio punktu ekologicznego LPG ma swoje zalety ;) cały czas się mówi o ograniczaniu dwutlenku węgla a wartość w tym przypadku jest niższa. Z drugiej zaś strony Peugeot czy Volvo produkowały fabrycznie wersja z LPG, może nie na wszystkie rynki ale takie wersje można było spotkać. A przy dystrybutorze jakby nie patrzeć mniej.
Tak z ciekawości gdzie w RAV4 można zainstalować butlę aby nie tracić przestrzeni bagażowej?? |
Jeśli masz wersję amerykańską, zbiornik można upchnąć w przestrzeni pod podłogą, w części bagażowej autka, przy dużym zbiorniku trzeba podnieść podłogę (widziałem taką rav'kę - ale nie wyglada to wyjściowo więc lepiej mniejszy zbiornik ale pod podłogą)w europejczyku marne szanse - za krótki
Tak na marginesie - dyskusja jaka się wywiązała przypomina, oczywiście przy zachowaniu odpowiedniego dystansu, do tematu, typowe polskie narzekanie ("nie widziałem i nie mam ale na pewno niedobre bo inni tak mówią (no i ja nie mam), a wogóle to po co wydziwiać")
Każdy ma swój rozum, w internecie pełno jest FACHOWYCH opinii, instalację montuje się NA WŁASNĄ odpowiedzialność i tyle. A przeciwników i zwolenników tego typu rozwiązań zawsze będzie pełno. Sugeruję pisanie informacji tylko od UŻYTKOWNIKÓW instalacji LPG, bo powtarzanie w kółko zasłyszanych gdzieś negatywnych opinii innych osób nic nowego nie wnosi. Inna rzecz, że gdyby to były tak niszczycielskie instalacje to montowaliby je tylko desperaci lub ignoranci. A taki np FORD montuje na życzenie klienta do nowego auta instalację LPG i gwarancji się nie traci (za to przepłaca się za samą instalację) więc chyba nie taki diabeł straszny.
Z drugiej strony, jak ktoś chce jeździć autkiem po Europie to znalezienie stacji LPG oznacza często "skok w bok" z trasy, a i naczekać się trzeba (najdłużej stałem w Niemczech, w kolejce ok 1 godziny - trafiłem na tabun Holendrów, a najbliższa stacja LPG była za jakieś 150 km, w Austrii autko posilało się wyłącznie etyliną , tam LPG to egzotyka)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LeXuS
Street Racer
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:03, 2009_05_05 Temat postu: |
|
|
Wielu też producentów zakłada fabrycznie "wtrysk podtlenku" LPG -Opel, Astra Classic.
Mówiąc o ekologi, wg mnie to trochę tak, jak z hybrydami.
Wszystko fajnie, auto pali 4L/100, przez co emituje też mniej szkodliwych substancji. Do czasu! Pamiętajmy, że produkcja takiego auta jest bardziej skomplikowana, poza tym... za kilka lat czeka nas wymiana akumulatorów, które trzeba gdzieś zutylizować, generatorów, pradnic, przekaźników, i masy innych elementów.Żeby je wszystkie zutylizować, wymagany jest nakład niemałej energii.
Podobnie biopaliwa.
Przypomnijmy: Biopaliwa ciekłe otrzymujemy w drodze fermentacji alkoholowej węglowodanów do etanolu, fermentacji butylowej biomasy do butanolu lub z estryfikowanych w biodiesel olejów roślinnych (np. olej rzepakowy);
Biodiesel, czy Benzyna wzbogacana etanolem również znacząco obniżają emisje szkodliwych substancji, ale tylko przy ich spalaniu.
Pamiętajmy, że najpierw trzeba te paliwa wyprodukować... co związane jest z nakładem energii.
http://www.agroenergetyka.pl/ napisał: | Zauważono, że przy produkcji biopaliwa emitowanych jest 3x więcej gazów cieplarnianych niż przy wydobywaniu i spalaniu zwykłej benzyny. Wliczona w to jest ograniczona wymiana gazowa jaka ma miejsce na takim polu przeznaczonym do biouprawy. Pole wyjaławia się znacznie i wymaga kosztownej rekultywacji. Taka uprawa ogranicza bioróżnorodność. Przyczynia się do rozwoju patogenów, szkodników i chorób. Takie uprawy stwarzają poważne zagrożenie w czasach coraz większego zapotrzebowania na żywność. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomelf
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 9:51, 2009_06_09 Temat postu: |
|
|
Widze ze tamat gazu przerobił sie na temat ekologii :)). Gaz załozyłem z pewną doza ryzyka tzn zobaczymy co sie stanie. Mam dwie ravki i jak narazie nie odczuwam róznicy która jade no poza aspektem finansowym. Po wakacjach jak nie zawiedzie mnie lpg to zakładam gaz do drugiej. Nie odczuwam wstydu ze nowym ravem zajeżdzam pod LPG to jakiś chory snobizm ze skoro mam drogie auto to nie podjade pod LPG. Mam do dyspozycji 170KM i nawet przy stracie 10% na mocy i tak fajnie sie jeżdzi. Sekwencyjny gaz to nie to samo co stare instalacje gdzie miały miejsce strzały, check sie swiecił co chwila i smierdziało gazem za samochodem. Teraz jade i nawet nie wiem kiedy jest LPG a kiedy Benzyna.
Pozdrawiam
p.s kazdy sam musi wiedzieć czy chce LPG czy nie :))))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kertz
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:55, 2009_06_09 Temat postu: |
|
|
miałem już instalację gazową w samochodach i drugiej generacji i z wtryskiem sekwencyjnym - i raczej nie założę żadnej w kolejnym. Bez wątpienia LPG jest tańszy ale wcześniej czy później zaczną się kłopoty. Jak zmieni się pogoda, skład gazu albo popierniczą się parametry któremuś ze sterowników zacznie się syf bo pojedziesz do gazowników to dla nich wina komputera benzyny jak tych od benzyny to "Panie to wina gazu"- i zostajesz sam. Zobaczcie na fora LPG ilu tam ludzi pyta o soft do regulacji LPG.
Nie zgadzam się jednak z opinia że LPG to śmierć mentalna silnika itd. Każdy ma prawo mieć dobry samochód i chcieć nim jeździć możliwie tanio. Raczej głupotą jest mieć samochód który nie jeździ bo nie ma za co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rsa32ue
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:06, 2015_02_01 Temat postu: gaz |
|
|
ZAŁOZYLEM INSTALACJE GAZOWA DO SWOJEJ TOYOTY.
SPISUJE SIE BRDZO DOBRZE
STAG 4 Qbox PLUS
wtryskiwacze HANA 2000
Reduktor AC R01 250 KM
POZDRAWIAM[/i]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rocky10
Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:44, 2017_01_28 Temat postu: |
|
|
LeXuS napisał: | Wtrącę swoje zdanie.
Osobiście jeżdżę Rx'em 3.0 V6 (1MZ-FE) do najoszczędniejszych to nie należy, na trasie udaje się zejść do 10,5, w mieście i 15 se weźmie, średnio 13 wyjdzie. Tankowanie pod korek to 250 zł, mam świadomość, że lejąc gaz, kosztowałoby to połowę mniej. Jednak... gazu nie założyłem, nie zakładam, i nie założę. Dlaczego? Przed kupnem auta miałem świadomość, że swoje wziąć musi, liczyłem się z tym, więc wiedziałem, ile to będzie kosztować. A założenie gazu - to byłoby zabójstwo silnika, jeśli nie dosłownie, to na pewno mentalnie.
Inna sprawa - ostatnio widziałem Punto 1.1 przerobione na wtrysk podtlenku lpg... to dopiero śmieszy :) |
chłopie lej wachę i nie wymyślaj. "Śmierć mentalna" co za bzdury. Jeździłem focusem 170k km na gazie (sprzedałem a drugi właściciel dalej jeździ), teraz Rav4 2,5l od 3 lat 11-12/100km gazu po mieście i poza. Ty lej benzynkę, bądź konsekwentny, płać i się dziw. Nikt Ci nie każe zakładać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|