|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciacho4
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:05, 2010_01_08 Temat postu: HELP ! PILNE |
|
|
Mam duzy problem z moim samochodem. PROSZE O POMOC!
- Toyota Rav 4 2004r D4D 2,0 116kW
Kupiłem Toyote w Kwietniu 2009r. - auto wydawało sie atrakcyjne.
Usterkami w aucie byl problem z pierwszym porannym odpalaniem (odpal po jakies 3/4 razie) wypouszczajac kupe czarnego dymu.
Auto nastepne razy odpalalo o wiele lepiej ale mial slabe przyspieszenie na wysokich obrotach.
Mechanik z serwisu Toyoty sprawdzil auto, zmienil filtr paliwa i stwierdzil ze powinienem dolac dopalacza i wlac lepszego diesla.
auto moze zachowywalo sie troszke lepiej ale daleko mu do idealu.
Wiec mechanik dokladnie sprawdzil silnik i stwierdzil ze jest tak zajechany ze najtaniej i najlepiej bedzie jak go kupie inny uzywany i wykorzystujac swiece (byly regenerowane) oraz pompe i stworzy z tego cos super.
po 2tyg auto odebralem i sprawdzilem jezdzac nim przez jakies 100km
wszystko wygladalo super. zmienilem opony na zimowki i postanowilem wybrac sie nim do Francji (wczesniej opony byly 235 60 r 16) a wstawilem mniejsze 225 60 r 16.Po jakis 200km zaczely sie problemy z ponownym odpalaniem a po paru godzinach na rondzie wlaczyly mi sie kontrolki vsc trc oraz kontrolka silnika. Silnik stracil moc i zgasł. po paru probach odpalilem go ale kontrolka silnika pozostala. na niskich obrotach pojawialy sie ponownie kontrolki vsc trc i silnik gasl. przez tydzien jedyna opcja odpalania silnika bylo kasowanie komp odlaczajac klemy na pare minut i zazynanie go az odpali.
Po morczej podrozy do Polski pojechalem do miechanika aby wkoncu naprawic auto. sprobowali wiec zmienic zawory pompy ale to tez nic nie dalo.
Oddali mi samochod mowiac ze nie wiedza co jest grane i moze to byc cisnienie na listwie albo pompa paliwa ale nie sa pewni.
PROSZE O POMOC BO WYDALEM JUZ 6TYS I NADAL MOJE AUTO JEST DO NICZEGO!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciacho4
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:18, 2010_01_08 Temat postu: |
|
|
Dodam tylko ze mechanik powiedzial ze jest jeden błąd jak pojawia sie kontrolka silnika to jest błąd: 93 leak fuel
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:37, 2010_01_08 Temat postu: |
|
|
Trzeba sprawdzic korekcje wtryskiwaczy na poczatek, ale na taką diagnoze to najlepiej do ASO bo za 150 zeta sprawdza i powiedza co jest grane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciacho4
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:37, 2010_01_09 Temat postu: |
|
|
Korekcja wtryskiwaczy sprawdzona była i to niestety nie jest to:( czekam na dalsze propozycje i z gory dziekuje za ewentualna pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
walkacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:45, 2010_01_14 Temat postu: |
|
|
W takiej sytuacji pozostaje sprawdzenie pompy paliwowej.
choc dymienie jest typowa oznaka niesprawnosci wtryskiwaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciacho4
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:49, 2010_01_15 Temat postu: RAV4 |
|
|
Dymiło przed wymianą silnika. teraz już nic nie dymi ale auto działa poprawnie tylko na zimnym silniku. po jakims 20km podczas postoju wlaczaja sie lampki wyzej wymienione i auto traci moc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mani3k
Street Racer
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 3:39, 2010_03_09 Temat postu: |
|
|
Jeśli pompa posiada 2 zawory-czerwony i zielony ->zawory scv w pompie do kosza.
jeśli nie..
Zdycha przynajmniej jeden z wtrysków, zacina się w pozycji->na przelew, układ CR traci ciśnienie i silnik gaśnie lub pracuje nierówno. W CR uszkodzenie 1 wtryskiwacza może np. unieruchomić silnik. Diagnoza będzie dosyć trudna bez dobrego sprzętu lub chociaż 1 pewnego wtrysku na podmianki.
jest też inny sposób:
Najlepszym testerem dla wtryskiwaczy jest sam silnik:
Należy wyjąć wszystkie wtryski i przykręcić je do przewodów zasilających do góry nogami, (można potem założyć pokrywę rozrządu żeby nie ''zatrzodować'' całego silnika olejem) oraz podpiąć kostki.Jest z tym troche gimnastyki, i czasami trzeba poświęcić rurki zasilające na rzecz nowych ;] potem wystarczy pokręcić silnikiem i patrzeć czy któryś wtrysk nie robi ''siku'' przelewem.
Najpewniejsza ale najbardziej czasochłonne jest podmienianie i szukanie uszkodzonego wtrysku, najprostsze -> wymiana wszystkich czterech
Korekcja wtryskiwaczy CR w d4d powinna się prawidłowo (książkowo) zawierać między -3mm do +3 mm sześć. Jednak są to tylko dane elektroniczne , mogą się różnić od tego co na prawdę robi wtryskiwacz i nie należy im bezwzględnie ufać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mani3k dnia Wto 4:28, 2010_03_09, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|