Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

HELP ! PILNE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciacho4




Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:05, 2010_01_08    Temat postu: HELP ! PILNE

Mam duzy problem z moim samochodem. PROSZE O POMOC!

- Toyota Rav 4 2004r D4D 2,0 116kW

Kupiłem Toyote w Kwietniu 2009r. - auto wydawało sie atrakcyjne.
Usterkami w aucie byl problem z pierwszym porannym odpalaniem (odpal po jakies 3/4 razie) wypouszczajac kupe czarnego dymu.
Auto nastepne razy odpalalo o wiele lepiej ale mial slabe przyspieszenie na wysokich obrotach.

Mechanik z serwisu Toyoty sprawdzil auto, zmienil filtr paliwa i stwierdzil ze powinienem dolac dopalacza i wlac lepszego diesla.

auto moze zachowywalo sie troszke lepiej ale daleko mu do idealu.

Wiec mechanik dokladnie sprawdzil silnik i stwierdzil ze jest tak zajechany ze najtaniej i najlepiej bedzie jak go kupie inny uzywany i wykorzystujac swiece (byly regenerowane) oraz pompe i stworzy z tego cos super.

po 2tyg auto odebralem i sprawdzilem jezdzac nim przez jakies 100km
wszystko wygladalo super. zmienilem opony na zimowki i postanowilem wybrac sie nim do Francji (wczesniej opony byly 235 60 r 16) a wstawilem mniejsze 225 60 r 16.Po jakis 200km zaczely sie problemy z ponownym odpalaniem a po paru godzinach na rondzie wlaczyly mi sie kontrolki vsc trc oraz kontrolka silnika. Silnik stracil moc i zgasł. po paru probach odpalilem go ale kontrolka silnika pozostala. na niskich obrotach pojawialy sie ponownie kontrolki vsc trc i silnik gasl. przez tydzien jedyna opcja odpalania silnika bylo kasowanie komp odlaczajac klemy na pare minut i zazynanie go az odpali.

Po morczej podrozy do Polski pojechalem do miechanika aby wkoncu naprawic auto. sprobowali wiec zmienic zawory pompy ale to tez nic nie dalo.
Oddali mi samochod mowiac ze nie wiedza co jest grane i moze to byc cisnienie na listwie albo pompa paliwa ale nie sa pewni.

PROSZE O POMOC BO WYDALEM JUZ 6TYS I NADAL MOJE AUTO JEST DO NICZEGO!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciacho4




Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:18, 2010_01_08    Temat postu:

Dodam tylko ze mechanik powiedzial ze jest jeden błąd jak pojawia sie kontrolka silnika to jest błąd: 93 leak fuel

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:37, 2010_01_08    Temat postu:

Trzeba sprawdzic korekcje wtryskiwaczy na poczatek, ale na taką diagnoze to najlepiej do ASO bo za 150 zeta sprawdza i powiedza co jest grane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciacho4




Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:37, 2010_01_09    Temat postu:

Korekcja wtryskiwaczy sprawdzona była i to niestety nie jest to:( czekam na dalsze propozycje i z gory dziekuje za ewentualna pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walkacz




Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:45, 2010_01_14    Temat postu:

W takiej sytuacji pozostaje sprawdzenie pompy paliwowej.
choc dymienie jest typowa oznaka niesprawnosci wtryskiwaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciacho4




Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:49, 2010_01_15    Temat postu: RAV4

Dymiło przed wymianą silnika. teraz już nic nie dymi ale auto działa poprawnie tylko na zimnym silniku. po jakims 20km podczas postoju wlaczaja sie lampki wyzej wymienione i auto traci moc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mani3k
Street Racer



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 3:39, 2010_03_09    Temat postu:

Jeśli pompa posiada 2 zawory-czerwony i zielony ->zawory scv w pompie do kosza.
jeśli nie..
Zdycha przynajmniej jeden z wtrysków, zacina się w pozycji->na przelew, układ CR traci ciśnienie i silnik gaśnie lub pracuje nierówno. W CR uszkodzenie 1 wtryskiwacza może np. unieruchomić silnik. Diagnoza będzie dosyć trudna bez dobrego sprzętu lub chociaż 1 pewnego wtrysku na podmianki.

jest też inny sposób:

Najlepszym testerem dla wtryskiwaczy jest sam silnik:
Należy wyjąć wszystkie wtryski i przykręcić je do przewodów zasilających do góry nogami, (można potem założyć pokrywę rozrządu żeby nie ''zatrzodować'' całego silnika olejem) oraz podpiąć kostki.Jest z tym troche gimnastyki, i czasami trzeba poświęcić rurki zasilające na rzecz nowych ;] potem wystarczy pokręcić silnikiem i patrzeć czy któryś wtrysk nie robi ''siku'' przelewem.

Najpewniejsza ale najbardziej czasochłonne jest podmienianie i szukanie uszkodzonego wtrysku, najprostsze -> wymiana wszystkich czterech

Korekcja wtryskiwaczy CR w d4d powinna się prawidłowo (książkowo) zawierać między -3mm do +3 mm sześć. Jednak są to tylko dane elektroniczne , mogą się różnić od tego co na prawdę robi wtryskiwacz i nie należy im bezwzględnie ufać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mani3k dnia Wto 4:28, 2010_03_09, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin