Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Długo kręci zanim odpali rav4 2.0d4d r.2004
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:08, 2012_01_21    Temat postu:

Jak bedzie jedna swieca spalona to błąd nie wyskoczy, co do odpalania to chodzi oto zeby nie wciskac sprzegła i przycisku odrazu tylko palic wtedy jak swiece zgasną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiesław




Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:12, 2012_01_24    Temat postu:

Witam wszystkich .
Toyota Corolla Verso 2.0 116kM.2005r.
Moja Verso też słabo odpala jak jest mrozik.Załapuje po kilku sekundach.A jak będzie większy mróz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiesław




Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:14, 2012_01_24    Temat postu:

Konkretnie jak rozgrzać swiece??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:57, 2012_01_25    Temat postu:

Wsiadasz do samochodu nie wciskasz sprzegła tylko sam przecisk start, czekasz az zgasna swiece- wciskasz sprzegło i przycisk start.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiesław




Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:42, 2012_01_26    Temat postu:

Grzanie świec niewiele pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał2




Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:44, 2012_02_08    Temat postu:

Mam też taki sam problem ,tylko, że się nasila. Mam Avensisa 2004 2.0 D4D 116KM od 5 lat. Od samego poczatku, gdy nastawała zima silnik nie chciał od razu odpalać. Byłem u wielu mechaników i .."ten typ tak ma". Gdy temperatura spada ponizej -15st. C. mogę zapomnieć o odpaleniu (poprostu jeżdżę innym samochodem - też dieslem). Wszystko co opisujecie było sprawdzane i nic. Kiedyś bawiłem się w odpalanie na płonącą gazetę, czy ciepłym powietrzem z opalarki (skończyło się stopieniem przepływomierza).
Objaw jest taki, że rozrusznik tak długo kreci aż się rozładowywuje akumulator a silnik i tek nie jest w stanie zaskoczyć. (Jak trochę cieplej to w końcu się rozkreca - ale to nie jest odpalanie, że załapuje i już pracuje, potrzeba mu takiego rozkręcenia, załapuje, ale chwilkę i szybciej i szybciej się kreci). I pewnie pan z serwisu napisze, że to czy tamto - wszystko, co już było napisane ja sprawdzałem kilkakrotnie. Jedyny pomysł to właśnie brak ciśnienia na listwie. Opiszę wam przypadek ze Sprinterem - może podobny. Samochód tak samo nie chciał załapywać od razu - potrzebował pokręcenia. W serwisie chcieli wymieniać wtryski, wstrzymałem się i popytałem innych mechaników: odczepić elektrykę, poodczepiać przepływy i pokręcić, jeśli paliwo podczas 'krecenia' się gdzieś pojawi, znaczy, że któraś 'platynka' nie trzyma ciśnienia. Na końcu listwy jest czujnik ciśnienia, który póki nie będzie odpowiedniego ciśnienia na listwie nie puści impulsu do wtrysków - tak było - koszt naprawy 120,-.
W mojej tojocie dzieję się bardzo podobnie. Testowałem tak: -20 st. C. - jak odpalił w momencie zgasiłem - poczekałem chwilę (czyli temperatura całego silnika znów spadła na pewno po nizej -15 st. C) i znowu rozruch - tym razem od razu załapuje. podpowiedzcie lepiej mechanicy gdzie leży przyczyna i jak to w toyocie usunąć. Zapytacie dlaczego sam tego jeszcze nie poszukałe? Dlatego, że mam inne auto na zimę... A za toyotę mi wstyd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:40, 2012_02_10    Temat postu:

Jaka jest korekcja wtryskiwaczy i do ilu spada napiecie na akumulatorze podczas rozruchu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał2




Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:42, 2012_02_10    Temat postu:

Mam wrażenie, że jesteś pracownikiem Toyoty i jak ASO szukasz przyczyny tam gdzie jej nie ma. 1 zawór csv nie trzyma - paliwo się cofa z pompy. 2 któryś zaworek na wtryskiwaczu również - jak się upewnię to napiszę co to było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:40, 2012_02_11    Temat postu:

Co ma zawór na pompie hp do niskiej temperatury? I nazywa sie SCV sztuk dwie. A po drugie jaki zaworek na wtryskiwaczu? Widziałes kiedys wtryskiwacz w CR? A tak wogole to ciekawe jak to sprawdzisz;) pewnie wyjmiesz i oglądniesz he he;)

Ps.nie jestem pracownikiem ani aso ani toyoty;)
Daj znac jak cos zweryfikujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał2




Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:04, 2012_03_02    Temat postu:

Moja naprawa - 200 zł.
Znajomy opowiedział mi o sposobie naprawy T-22. Pięknie odpalała i wkręcała się max. na 2.000 obr/min.
1. Wymiana filtra paliwa - najlepiej oryginalny lub jakiś inny japończyk.
2. Wykręcenie wtrysków, rozebranie i poddanie czyszczeniu ultradźwiękowemu z płynem do czyszczenia wtrysków.
Opis - na każdym wtrysku jest zaworek nadciśnieniowy, który na wskutek dużego ciśnienia, wysokiej temperatury, słabego paliwa zanieczyszcza się i "nie trzyma". Jak silnik ciepły zawór lepiej "zwiera".
Aby zrobić tą operację potrzeba domorosłemu mechanikowi 1 dnia.
Zrobiłem w swojej T 25 to samo i podziałało.

Analogia z przypadków użytkowników forum:
T - 22 Jeżeli miałeś dobre świece, dobry akumulator i dobry rozrusznik avensis odpalała ale po chwili gasła lub nie wkręcała się.
Opisywaliście, że po 10 min. na wolnych obrotach już było OK - bo paliwo już się podgrzało i nie wytrącała się steryna w filtrze.
Parafina wytrącała się głównie na gorszych filtrach lub "z przebiegiem" - dlaczego? I tu Jest chyba właśnie różnica pomiędzy T-22 a T 25 - myślę, że mają różnicę w wydajności pompy paliwowej na mniejszych obrotach lub w całym zakresie. T 22, gdy któryś z zaworków nadciśnieniowych (lub kilka) nie trzymały ciśnienia na listwie pompa pompowała znacznie więcej paliwa, czyli więcej "ciągneła" z baku, filtra. Podczas podciśnienia reakcje fizyczne znacznie szybciej zachodzą - wydzielanie się parafiny i brak wystarczającej ilości paliwa dla pompy/wtrysków.
T 25 - Jeżeli miałeś dobre świece, słaby akumulator lub słaby rozrusznik avensis nie odpalała bo miała za małe ciśnienie na listwie - któryś z zaworków nie trzymał ciśnienia. Oczywiście naprawa/wymiana rozrusznika/akumulatora dawała prawdopodobieństwo, że szybciej zakręci i wystarczy aby pompa dała odpowiednie ciśnienie.
Przytoczę tu przypadek jednego forumowicza (lub kilku), którzy udawali się do ASO i po pomiarach wtrysków musieli dość słono zapłacić za wymianę np jednego wtrysku (przypomnę, że zawór nadciśnieniowy jest łącznie z wtryskiem) i się ta operacja nie udawała (nie trafili...), następny krok - wymiana wszystkich wtrysków - wtedy zawsze OK - koszt około 10.000 zł.
Co na przyszłość? T 22 - już przed zimą stosuj dodatki do paliwa (również te, które obczyszczą wtryski i zaworki)
T 25 - chyba to samo co T 22 plus na wszelki wypadek szybszy (sprawniejszy) rozrusznik
Lub kolejne czyszczenie wtryskiwaczy z zaworkami.
Zapewne dopiero w przyszłą zimę ktoś przeczyta, ale szczepionki na to jeszcze nie wynaleziono. A zmiana oprogramowania w ASO pewnie dawała szybszy start impulsu na wtryski przy mniejszym ciśnieniu na listwie... Do pewnego momentu to może będzie działać - ale na jak długo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał2 dnia Pią 1:17, 2012_03_02, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:31, 2012_03_02    Temat postu:

No comment...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin