|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nikes76
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:25, 2010_02_20 Temat postu: d4d brak mocy |
|
|
Witam.
Posiadam Corollę z 2006r. 2.0D4D 116KM. Nie było z nią problemu generalnie problemu. Podczas jazdy straciła moc, nie wchodziła na obroty, dodając gazu obroty wzrastały ale w żółwim tempie. Żadna kontrolka mi się nie świeciła. Zatrzymałem się - silnik pracował równo, czysto, tak jak pracować powinien. Zgasiłem ją, odpaliłem - nie pomogło, dalej to samo. Po przejechaniu ok 2,3 km wszystko wróciło do normy. W tej chwili jeździ bez problemu, ale strach wyjechać w trasę bo jak się tak raz stało to i się może powtórzyć. Telefonowałem do serwisu, ale mówią że jak wszystko wróciło do normy i dodatkowo kontrolka silnika się nie zapaliła to nie zdiagnozują usterki. Gość powiedział że w tych silnikach jakieś zaworki w pompie paliwa wysiadają czy zacinają się (koszt wymiany 1500zł).
Identyczny objaw miałem 2 razy z tym że w mercedesie C220CDI (1 raz przepływomierz masy powietrza, 2 raz intercoooler rozszczelniony - syczało powietrze). Na pierwszy rzut pomyślałem przepływomierz ale serwis mnie wyprostował z tą pompą.
A może ten zawór który był poruszany parę postów wcześniej:
http://www.toyota.fora.pl/sprawy-techniczne,4/spadek-mocy-rav-4-2-2diesel,1518.
Proszę o poradę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mani3k
Street Racer
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:17, 2010_03_08 Temat postu: |
|
|
Gdy ``Padną`` zawory scv w pompie (czerwony i zielony), to masz gwarantowane zapalenie kontrolki silnika.
Najprawdopodobniej zafajdał się zawór egr lub po prostu zaczyna niedomagać mechanicznie.Proponuję podjechać na tester i sprawdzić czy coś tam sie w historii błędów nie zapisało, gdyż kontrolka silnika w tych autach moze sie zaświecić i zgasnąć, i nawet tego nie zauważysz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mani3k dnia Wto 3:25, 2010_03_09, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luki
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:52, 2010_03_23 Temat postu: |
|
|
też myślę, że to zawór EGR. A jaki przebieg auta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nikes76
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:26, 2010_03_24 Temat postu: |
|
|
Na liczniku 90 tys. 2006 rok, ale trudno powiedzieć może ze 150tys.. Nie mam pewności. Na razie jeździ ok. Ale zmartwiło mnie to bo wybieram się za granicę i nie chciałbym żeby się to powtórzyło. A czy ten zawór sam się czyści czy trzeba go co jakiś czas czyścić?
Jeszcze jedno pytanko. Czy D4D 116KM posiada filtr cząstek stałych?, wydaje że nie mam gdyż nie mam kontrolki a chyba powinna być w przypadku kiedy taki zawór byłby na wyposażeniu. Czyż nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|