Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Corolla E12 1.4 D4D odglosy dzwonienia pod maska

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_Rafał_




Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:37, 2016_03_15    Temat postu: Corolla E12 1.4 D4D odglosy dzwonienia pod maska

Witam wszystkich forumowicz.
Szukałem podobnego tematu ale na forum nie znalazłem. Zapytanie dotyczy metalicznego dźwięku dochodzącego spod maski.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pacjent: Corolla z 2005 roku E12 1.4 D4D. Przebieg 214 tys.
W ostatnim czasie w trakcie jazdy przy prędkościach od około 70 do 100 km / h na 5 biegu do kabiny dochodzi dźwięk zbliżony do trudno to opisać ale "dzwonienia" trochę metalicznego. Miałem wrażenie do tej pory, że dzwonienie pojawiało się w deszczowe dni aczkolwiek wczoraj pokonałem trasy 2 x 650 km w suchej i bezdeszczowej aurze. Wyciszyłem radio i ten niepokojący dźwięk pojawił się na początku trasy i towarzyszył mi przez około 700 km. W zasadzie dotankowałem połowę baku do pełna na orlenie w drodze powrotnej jeśli to istotne. Dźwięk na pozostałych 600 km zniknął lub ucichł bo trudno go było wychwycić. Ale hipoteza wtrysków mi nie pasuje. Tankuje na orlenie. Do każdego tankowania dodaję uszlachetniacz Kleen flo Diesel fuel. Olej silnikowy to od kilku lat Castrol 5W 30 A1/B1.
Jestem od 5 lat II właścicielem ale przebieg jest pewny. Raczej nie były wcześniej nigdy regulowane zawory i to one przyszły mi w pierwszej kolejności na myśl. Chyba że są regulowane hydraulicznie ale w instrukcji jest mowa o ich regulacji dla silnika 2.0 a nic o 1.4. Mam daleko do większych serwisów a lokalni mechanicy stwierdzili, że jeśli byłyby to zawory to słychać by je było też przy niższych obrotach w trakcie jazdy. Dźwięk jest stonowany a częstotliwość "dzwonienia" mam wrażenie przyspiesza wraz z prędkością. Nie jest to stukanie ani tarcie więc wydaje mi się że to nie łańcuch rozrządu. Próbowałem zlokalizować jakieś niedokręcone nakrętki ale nic nie znalazłem.
Proszę o jakieś poważne porady. Nie jestem mechanikiem ale często sam naprawiam bieżące usterki, głównie przez brak w mojej okolicy dobrego mechanika.
P.S. Jeśli zawory mogłyby wydawać taki dzwoniący dźwięk to czy w tym silniku jeśli znalazłbym lepszego mechanika poza ASO macie może jakieś manual lub porady. Czytałem Ciekawy opis "Wojaka" ale do silnika wti.
Proszę o wasze podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez _Rafał_ dnia Wto 15:42, 2016_03_15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin