 |
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PrzemQs
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 4:17, 2012_12_02 Temat postu: Corolla E11 PROBLEM |
|
|
Witam.
Zanim wybiorę się do jakiegoś mechanika i zapewne wydam wiele pieniędzy za coś co nie kosztowało prawie w ogóle pracy spytam się na forum czy ktokolwiek miał podobny problem albo zna odpowiedź co mojej Tojce dolega :).
Do rzeczy...
Corolla 2001 1.9d hatchback III drzwiówka.
Nie wiem czy to jedna przyczyna powoduje takie objawy ale uż tłumaczę. Otóż auto pali na dotyk. Gdy postoi całą noc i jest nieco chłodniej (po odpaleniu na dotyk) chodzi jakieś kilka sekund po czym obroty falują i gaśnie. Próba nr 2 odpalenia najczęściej jest nieudana. Przy trzecim przekręceniu kluczyka auto z trudem odpala po czym nie ma ŻADNYCH problemów i nie gaśnie jak gdyby nigdy nic(później przez calutki dzień pali na dotyk i jest super jeśli o to chodzi). Kolejna sprawa to to że przy ruszaniu z jedynki w granicach 1600-1700 obrotów (przyspieszając) auto łapie "dziurę" w mocy tak jakby nagle ktoś wcisnął sprzęgło z tym że nie ma wtedy zawycia z powodu braku biegu :). Najbardziej jest to właśnie wtedy widoczne lecz podczas jazdy czy to a 2, 3, 4 czy 5 !! występują owe zaniki mocy i lekkie falowania obrotów. 2 razy zdążyło mi się iż podczas jazdy szybciej niż kilka km/h bo mniej więcej 60-90 wskazówka prędkości na zegarze nagle spada do 0!!! a obroty niby takie same po czym włączył się i świecił komputer po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu auta i po pewnym czasie odpaleniu ponownie nic sie na desce nie świeciło a auto zachowywało się "normalnie".
Co może być przyczyną takich dziwnych zachowań?
1. Błędy w komputerze?
2. Uszkodzona elektryka?
3. Silnik krokowy?
4. Sonda?
5. czy może ktoś coś innego uważa :)
Ślicznie z góry dziękuję za odpowiedzi jak coś ktoś więcej wie i chce się podzielić w rozmowie to też można pisać na gg 7865219
POZDRAWIAM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PrzemQs dnia Nie 4:18, 2012_12_02, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pszczur
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:31, 2013_03_04 Temat postu: Miałem podobny problem |
|
|
Winny okazał się zawór EGR (recyrkulacji spalin). Powinieneś sprawdzić pod tym kątem. Nowy zawór - dostępny w Peugeocie - kosztował jakieś 700 PLN więc postanowiłem go nie kupować tylko odłączyłem wężyk od EGR na pompce podciśnieniowej, która nim steruje. Od tego czasu nie mam problemu z nierówną pracą i auto trochę jakby "żywsze".
Zanim do tego doszedłem też próbowałem wielu opcji, byłem nawet u pompiarza, ale ten nie potrafił mi powiedzieć od czego to. ASO Toyoty również nie było w stanie mi tego sprawdzić. Stwierdzili tylko, że to nie jest silnik Toyoty (u mnie jest francuz z Peugeota/Citroena) i oni nie mogą nic na to poradzić (bo nie mogą do komputera podłączyć bo te silniki nie były w Polsce oferowane, itd). Też myśleli że to pompa...
W końcu metodą prób i błędów doszedłem do EGR.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pszczur dnia Pon 12:39, 2013_03_04, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|