![Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna](http://img231.imageshack.us/img231/4594/toyotalogo1cn.jpg) |
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
astronom
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:35, 2010_11_20 Temat postu: Carina E - Problem z zapłonem |
|
|
Witam , mam problem z odpalaniem (Carina E 97r 4AFE - bez Lean Burn)
Dzieje się to bardzo nieregularnie i niezależnie od temperatury otoczenia.
Sytuacja wygląda następująco; od roku zdarza mi się że silnik nie chce zapalić , kręcę rozrusznikiem i po około 10-12 sekundach gdy silnik już zaskoczy jego obroty są tak niskie że gaśnie lub dopiero po chwili "rozkręca się" do nominalnych.
Po 30 sekundach wszystko wraca do normy - silnik pracuje równo i po nagrzaniu osiąga około 700 obr/min.
Jak już wcześniej pisałem dzieje się to bardzo nieregularnie , zdarza się że odpala normalnie przez jeden lub dwa miesiące a czasami sytuacja taka występuje co drugi - trzeci dzień niezależnie od pory roku.
Nie ma na to żadnej reguły , trudno zdiagnozować bo przy mechaniku jak na złość efekt ten nie wystąpił.
Dodam jeszcze że odkąd stałem się właścicielem tego auta nigdy nie odpalało "na dotyk" - w normalnej sytuacji zapłon następuje po 4-5 obrotach rozrusznika co również pozostawia pewien niesmak.
Nie wiem czy jest to normalne dla Cariny E , nie miałem porównania z innym egzemplarzem.
Wymieniony akumulator , wtryski , świece , kopułka , palec , silniczek krokowy oraz czyszczona przepustnica.
Nie wiem natomiast kiedy i czy w ogóle był wymieniany filtr paliwa.
Proszę wszystkich obeznanych z tematem o poradę , Carina jest moim "oczkiem w głowie" i problem ten straszliwie mnie irytuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudu$
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:51, 2010_11_21 Temat postu: |
|
|
ja polecam podjechanie autem na "burzę mózgu" (komputer) i sprawdzenie czy nie ma jakiegoś błędu. Możliwe że masz czujnik temperatury do wymiany. Gdy silnik jest zimny i próbujesz go odpalić czujnik zawyża temperaturę silnika przez co komputer wyłącza ssanie i stąd mogą być te problemy z odpalaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robak
Street Racer
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:49, 2010_11_22 Temat postu: |
|
|
luzy zaworowe sprawdzales??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
astronom
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:51, 2010_11_23 Temat postu: |
|
|
Luzy zaworowe nie były sprawdzane , czy właśnie one mogłyby powodować sporadyczne i nieregularne problemy z zapłonem ?
Miał ktoś podobną sytuację ?
Dodam też że silnik praktycznie nie bierze oleju (Mobil 10W40)
Zastanawia mnie również kwestia dotycząca spalania , w trasie poniżej 6 litrów , uważam to za bardzo dobry wynik , jednak przy dojazdach do pracy ( 4 km w jedną stronę ) łyka nawet około 13 litrów na setkę ( silnik 1.6 )
Mechanik twierdzi że to normalne przy takich krótkich odcinkach , co o tym sądzicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dudu$
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:28, 2010_11_23 Temat postu: |
|
|
co do krótkich odcinków to możliwe że takie spalanie jest normą szczególnie przy dzisiejszych temperaturach. U mnie spalanie w mieście do 80 km/h i przy codziennym dojeździe do pracy 3,5km wynosi jakieś 8-8,3 litra tylko że ja mam 2.0 diesla :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
booster666
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:32, 2011_02_24 Temat postu: |
|
|
A najprościej spradzisz błędy kompa zwierając 2 piny w złączu pod maska.
Przekręcasz kluczyk i masz kody wyświetlane za pomocą check na liczniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|