Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Carina E 1,6 16v 93r zamieszanie pod maską

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tmmk




Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:24, 2011_05_22    Temat postu: Carina E 1,6 16v 93r zamieszanie pod maską

Witam zakupiłem Toyotę jak w temacie wersja japońska z silnikiem na normalną mieszankę zainstalowana instalacja lpg I generacji. Autko zapuszczone powoli dochodzę z nim do ładu aktualnie walka pod maską a mianowicie:

- Przewody od podciśnienia pomieszane posiada ktoś schemat podłączeń?
- Błąd czujnika spalania stukowego 52 czujnik wkręcany w blok silnika pod kolektorem dolotowym wymieniłem na używany, kupić nowy chyba nie realne jedynie w serwisie toyoty ale za 900złConfused brak reakcji cały czas błąd
- Samochód jest słaby do 4000 obr da się jeździć wyżej totalny muł.

Serdecznie dziękuję za pomoc pozdrawiam tmmk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tmmk dnia Nie 19:26, 2011_05_22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:01, 2011_05_22    Temat postu:

Byc moze czujnik dziala wlasciwie tylko cos z praca silnika jest nie tak, chodzi rowno czy nie pali na jeden cylinder?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
junior_ek




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:01, 2011_05_22    Temat postu:

Wejdź na [link widoczny dla zalogowanych] tam wpisz nr VIN swojego samochodu i wg rysunków powinieneś uporządkować wężyki od podciśnienia

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tmmk




Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:30, 2011_05_23    Temat postu:

Dzięki wielkie junior_ek znalazłem rysunki i doszedłem do ładu z podciśnieniem.

Pozostaje kwestia czujnika stukowego silnik pracuje ładnie bardzo równo nic nie szarpie na 100% cztery gary chodzą zauważyłem ze błąd zapala się dopiero kiedy silnik się rozgrzeje i jak przegazuje go powyżej 3500 - 4000 obr. Nie wiem czy to może mieć jakiś związek ale mam niesprawną sąde lambda, na razie jej nie robię bo i tak nie będzie miała wpływu przy jeździe na lpg w szczególności przy instalacji I generacji. Jutro założę jeszcze nową przepustnice, stara jest już rozklekotana i jałowy trochę szaleje, może to też ma jakiś pośredni wpływ na odczyt z czujnika stukowego Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
junior_ek




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:13, 2011_05_23    Temat postu:

tmmk napisał:
....jałowy trochę szaleje....Twisted Evil

Bieg jałowy szaleje nie koniecznie z powodu starej przepustnicy. Winny może być zawór ISC przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym. Należy go wyjąć i wyczyścić. Na jednym z for Toyoty jest to bardzo dobrze opisane: w skrócie należy zeskrobać jak najwięcej sadzy a dopiero później czyścić jakimś środkiem (ja zawsze używam preparatu w sprayu do czyszczenia przepustnic, przy okazji czyszczenia ISC czyszczę przepustnicę) po wyczyszczeniu i dokładnym wypłukaniu wirnik ma chodzić bez najmniejszych oporów. Żeby być pewnym swojej pracy należy przed złożeniem osuszyć ISC, można go podgrzać tak żeby wszystko odparowało i wtedy zakręcić wirnikiem- jeżeli chodzi bez oporów składamy całość i wolne obroty już nam nie szaleją.
Co do spalania stukowego:
-wymieniłbym świece zapłonowe na właściwe tzn. takie jakie przewiduje producent
-sprawdził czy rozrząd nie jest przestawiony (wymieniałeś może pasek?)
-skoro jest założony gaz to posprawdzaj wiązkę komputera, czy nie jest gdzieś uszkodzona (gaziarze lubią coś naderwać) szczególnie odcinek od czujnika spalania stukowego


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez junior_ek dnia Pon 2:28, 2011_05_23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tmmk




Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:16, 2011_05_24    Temat postu:

ok no to tak:

- przewód między czujnikiem stukowym a ecu sprawny 0,02-0,03 ohm
Przeczytałem w ksiązce serwisowej ze błąd zapala się tylko w 3 wypadkach:

1-jak siedzi czujnik
2-jak siedzi wiązka
3-jak siedzi ecu

- paska nie ruszałem jedynie zajrzałem przy wymianie uszczeliki pod pokrywą zaworów, były dość swieże znaki pasek raczej niedawno wymieniany w dobrym stanie.

- świece i kable nowe, założyłem Bosch Super Plus - FR 6 DC+ (+13) trochę inne niż zalecane miały być wytrzymalsze specjalnie do gazu zalecane przez producenta to np: Bosch Super R6 FR7 KCW, NGK BKR 6 EAY - takie były przed wymianą dziś je wyczyściłem i założyłem z powrotem zresetowałem ecu po krótkiej jeździe błąd czujnika stukowego powrócił.

- zmieniłem przepustnicę... na zimno silnik pracuje w końcu jak trzeba nie gaśnie nic nie telepie trzyma 1100 obr ale! jak sie rozgrzeje jałowy zamiast do 750 obr wchodzi na 1500 obr ?!?! Tak działa na PB, może to wina nie sprawnej sądy (jakiś tryb awaryjny???) - sąda całkowicie odłączona.
Na LPG obroty spadają, nie do końca rozgrzany silnik próbuje utrzymać 750obr, przejadę kawałek zatrzymuję się spadają do 1100obr potem powoli dobija do 750obr. Jak już się dobrze rozgrzeje to zbija od razu na 750 obr i zaczyna telepać, ciężko ma. Czasami nawet spada do 500-600 obr, i słychać charakterystyczny świst zasysanego powietrza jak by ten niby silniczek krokowy w przepustnicy otwierał się na maxa, mam wrażenie jak by się zalewał może to kwestia wyregulowania gazu...

- dodam jeszcze ze dużo pali na początku łykała 16,4 lpg po zmianie swiec i kabli spadło do12-13 no ale dziś znajomy mnie zabił mówiąc ze jego carina wciąga 9-10 po mieście 8 po trasie... przy instalacji II generacji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tmmk




Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:42, 2011_05_25    Temat postu:

Dobra...

-doszedłem do ładu z obrotami na rozgrzanym silniku brała lewe powietrze na połączeniu przepustnicy i kolektora uszczelnione pięknie trzyma na pb i lpg przy rozgrzanym silniku i mocniej się zbiera.

- problem z automatycznym ssaniem jak od pale silnik na zimno trzyma 600-700 obr i telepie...

- założyłem emulator sondy i grzałki znikną błąd 21 i 25"Sonda trup"

- został błąd czujnika spalania stukowego 52

- Jakim momentem dokręcić ten czujnik czy ma to aż taki duży wpływ na jego pracę i dlaczego?

- dziś zobaczyłem jeszcze ze zdemontowano mi część instalacji ABS, nie wiem czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika...

Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam TMMK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tmmk




Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:51, 2011_05_26    Temat postu:

Pomoże ktoś??????? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELCOYOTE
Street Racer



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OŚW

PostWysłany: Pią 11:56, 2011_05_27    Temat postu:

- został błąd czujnika spalania stukowego 52

auto pochodzi z jdm to raczej wszystko tłumaczy paliwo tam mają po 100 pare oktanów zalałeś pewnie 95 doszło do spalania stukowego (za mało oktanów )
wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego (zmulenie autka komputer zmienił czas podawania paliwa przez wtryski by zapłon opóźnić drastycznie aby nie dochodziło do
stuk puk w głowicy )
zacznij od ustawienia zmiany zapłonu np. masz 13 stopni daj 10 stopni by
znowu nie stukało jeżeli błąd dalej będzie wyskakiwał wymień czujnik na sprawny
nowego nigdy nie kupuje nie ma sensu

czujnik dokręcasz jak byle jaką śrubkę nie na chama :)
możesz na kleju do gwintów

jak to nie pomoże to sprawdź kabelek czy nie ma gdzieś uszkodzenia itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin