|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tmmk
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:24, 2011_05_22 Temat postu: Carina E 1,6 16v 93r zamieszanie pod maską |
|
|
Witam zakupiłem Toyotę jak w temacie wersja japońska z silnikiem na normalną mieszankę zainstalowana instalacja lpg I generacji. Autko zapuszczone powoli dochodzę z nim do ładu aktualnie walka pod maską a mianowicie:
- Przewody od podciśnienia pomieszane posiada ktoś schemat podłączeń?
- Błąd czujnika spalania stukowego 52 czujnik wkręcany w blok silnika pod kolektorem dolotowym wymieniłem na używany, kupić nowy chyba nie realne jedynie w serwisie toyoty ale za 900zł brak reakcji cały czas błąd
- Samochód jest słaby do 4000 obr da się jeździć wyżej totalny muł.
Serdecznie dziękuję za pomoc pozdrawiam tmmk
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tmmk dnia Nie 19:26, 2011_05_22, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:01, 2011_05_22 Temat postu: |
|
|
Byc moze czujnik dziala wlasciwie tylko cos z praca silnika jest nie tak, chodzi rowno czy nie pali na jeden cylinder?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
junior_ek
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:01, 2011_05_22 Temat postu: |
|
|
Wejdź na [link widoczny dla zalogowanych] tam wpisz nr VIN swojego samochodu i wg rysunków powinieneś uporządkować wężyki od podciśnienia
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tmmk
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:30, 2011_05_23 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie junior_ek znalazłem rysunki i doszedłem do ładu z podciśnieniem.
Pozostaje kwestia czujnika stukowego silnik pracuje ładnie bardzo równo nic nie szarpie na 100% cztery gary chodzą zauważyłem ze błąd zapala się dopiero kiedy silnik się rozgrzeje i jak przegazuje go powyżej 3500 - 4000 obr. Nie wiem czy to może mieć jakiś związek ale mam niesprawną sąde lambda, na razie jej nie robię bo i tak nie będzie miała wpływu przy jeździe na lpg w szczególności przy instalacji I generacji. Jutro założę jeszcze nową przepustnice, stara jest już rozklekotana i jałowy trochę szaleje, może to też ma jakiś pośredni wpływ na odczyt z czujnika stukowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
junior_ek
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 2:13, 2011_05_23 Temat postu: |
|
|
tmmk napisał: | ....jałowy trochę szaleje.... |
Bieg jałowy szaleje nie koniecznie z powodu starej przepustnicy. Winny może być zawór ISC przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym. Należy go wyjąć i wyczyścić. Na jednym z for Toyoty jest to bardzo dobrze opisane: w skrócie należy zeskrobać jak najwięcej sadzy a dopiero później czyścić jakimś środkiem (ja zawsze używam preparatu w sprayu do czyszczenia przepustnic, przy okazji czyszczenia ISC czyszczę przepustnicę) po wyczyszczeniu i dokładnym wypłukaniu wirnik ma chodzić bez najmniejszych oporów. Żeby być pewnym swojej pracy należy przed złożeniem osuszyć ISC, można go podgrzać tak żeby wszystko odparowało i wtedy zakręcić wirnikiem- jeżeli chodzi bez oporów składamy całość i wolne obroty już nam nie szaleją.
Co do spalania stukowego:
-wymieniłbym świece zapłonowe na właściwe tzn. takie jakie przewiduje producent
-sprawdził czy rozrząd nie jest przestawiony (wymieniałeś może pasek?)
-skoro jest założony gaz to posprawdzaj wiązkę komputera, czy nie jest gdzieś uszkodzona (gaziarze lubią coś naderwać) szczególnie odcinek od czujnika spalania stukowego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez junior_ek dnia Pon 2:28, 2011_05_23, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tmmk
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:16, 2011_05_24 Temat postu: |
|
|
ok no to tak:
- przewód między czujnikiem stukowym a ecu sprawny 0,02-0,03 ohm
Przeczytałem w ksiązce serwisowej ze błąd zapala się tylko w 3 wypadkach:
1-jak siedzi czujnik
2-jak siedzi wiązka
3-jak siedzi ecu
- paska nie ruszałem jedynie zajrzałem przy wymianie uszczeliki pod pokrywą zaworów, były dość swieże znaki pasek raczej niedawno wymieniany w dobrym stanie.
- świece i kable nowe, założyłem Bosch Super Plus - FR 6 DC+ (+13) trochę inne niż zalecane miały być wytrzymalsze specjalnie do gazu zalecane przez producenta to np: Bosch Super R6 FR7 KCW, NGK BKR 6 EAY - takie były przed wymianą dziś je wyczyściłem i założyłem z powrotem zresetowałem ecu po krótkiej jeździe błąd czujnika stukowego powrócił.
- zmieniłem przepustnicę... na zimno silnik pracuje w końcu jak trzeba nie gaśnie nic nie telepie trzyma 1100 obr ale! jak sie rozgrzeje jałowy zamiast do 750 obr wchodzi na 1500 obr ?!?! Tak działa na PB, może to wina nie sprawnej sądy (jakiś tryb awaryjny???) - sąda całkowicie odłączona.
Na LPG obroty spadają, nie do końca rozgrzany silnik próbuje utrzymać 750obr, przejadę kawałek zatrzymuję się spadają do 1100obr potem powoli dobija do 750obr. Jak już się dobrze rozgrzeje to zbija od razu na 750 obr i zaczyna telepać, ciężko ma. Czasami nawet spada do 500-600 obr, i słychać charakterystyczny świst zasysanego powietrza jak by ten niby silniczek krokowy w przepustnicy otwierał się na maxa, mam wrażenie jak by się zalewał może to kwestia wyregulowania gazu...
- dodam jeszcze ze dużo pali na początku łykała 16,4 lpg po zmianie swiec i kabli spadło do12-13 no ale dziś znajomy mnie zabił mówiąc ze jego carina wciąga 9-10 po mieście 8 po trasie... przy instalacji II generacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tmmk
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:42, 2011_05_25 Temat postu: |
|
|
Dobra...
-doszedłem do ładu z obrotami na rozgrzanym silniku brała lewe powietrze na połączeniu przepustnicy i kolektora uszczelnione pięknie trzyma na pb i lpg przy rozgrzanym silniku i mocniej się zbiera.
- problem z automatycznym ssaniem jak od pale silnik na zimno trzyma 600-700 obr i telepie...
- założyłem emulator sondy i grzałki znikną błąd 21 i 25"Sonda trup"
- został błąd czujnika spalania stukowego 52
- Jakim momentem dokręcić ten czujnik czy ma to aż taki duży wpływ na jego pracę i dlaczego?
- dziś zobaczyłem jeszcze ze zdemontowano mi część instalacji ABS, nie wiem czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika...
Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam TMMK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tmmk
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:51, 2011_05_26 Temat postu: |
|
|
Pomoże ktoś???????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ELCOYOTE
Street Racer
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OŚW
|
Wysłany: Pią 11:56, 2011_05_27 Temat postu: |
|
|
- został błąd czujnika spalania stukowego 52
auto pochodzi z jdm to raczej wszystko tłumaczy paliwo tam mają po 100 pare oktanów zalałeś pewnie 95 doszło do spalania stukowego (za mało oktanów )
wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego (zmulenie autka komputer zmienił czas podawania paliwa przez wtryski by zapłon opóźnić drastycznie aby nie dochodziło do
stuk puk w głowicy )
zacznij od ustawienia zmiany zapłonu np. masz 13 stopni daj 10 stopni by
znowu nie stukało jeżeli błąd dalej będzie wyskakiwał wymień czujnik na sprawny
nowego nigdy nie kupuje nie ma sensu
czujnik dokręcasz jak byle jaką śrubkę nie na chama :)
możesz na kleju do gwintów
jak to nie pomoże to sprawdź kabelek czy nie ma gdzieś uszkodzenia itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|