Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Carina 2.0TD ciężko wchodzi 2 bieg

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jely




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawor

PostWysłany: Nie 12:19, 2009_12_13    Temat postu: Carina 2.0TD ciężko wchodzi 2 bieg

Czy ktoś wie co moze byc przyczyną tego że ciężko wchodzi 2 bieg na rozgrzanym silniku i z reguły podczas jazdy.Na zimnym i podczas postoju jest ok ale podczas jazdy lipa bardzo ciezko wbic dwójeczkę. Napiszę od razu że wymieniłem olej na nowy. Nie wiem czemu ktoś wlał do manualnej skrzyni ATF ja zalalem zgodny z zaleceniami producenta czyli Mobil syntetyczny przekładniowy. Wcześniej na ATF-ie skrzynia trochę rzęziła podczas jazdy , teraz jet ok tylko ta dwójeczka. Kolega w corolli benzyna ma to samo. Biegi są na linkach także może coś z tymi lineczkami? Jak ktoś miał taką dolegliwość i się z nią uporał to proszę o radę i serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników Carin i toyotek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:40, 2009_12_13    Temat postu:

jakies zgrzyty podczas wkladania 2 biegu i redukcji? Rozumiem ze usterka wystapiła po wymianie oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jely




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawor

PostWysłany: Nie 13:54, 2009_12_13    Temat postu:

Nie ma zadnych zgrzytow tylko ciezko wbic tą dwóję, ale podejrzewam synchronizator 2 biegu.Znalazłem na którymś forum informację, że jak jest gęstszy olej to synchronizator się "skleja" i to powoduje tą usterkę, ale ja nie jestem przekonany co do tej teorii. Tak sie zastanawiam żeby zmienić ten olej na ATF jak było, ale jeszcze poszukam innych info bo przeciez wlalem olej zalecany przez producetna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jely




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawor

PostWysłany: Nie 21:46, 2009_12_13    Temat postu:

Jeszcze myślę sobie że może być problem z linkami odpowiedzialnymi za zmianę biegów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:07, 2009_12_15    Temat postu:

Jakby padal synchronizator to by zgrzytało, wez odepnij linki od wybieraka skrzyni i zobacz jak chodzi lewarek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jely




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawor

PostWysłany: Wto 22:44, 2009_12_15    Temat postu:

Tak w ogóle to ta dwójka wchodzi ale jak jadę poniżej 20 km/h .Podczas redukcji z biegu wyższego nie da sie dwojki wrzucic bo cos blokuje.Jak ruszam z 1 i wrzucam 2 to jest ok.kolega mi powiedzial że na 90 proc to synchronizator, a na forum znalazłem takie rady aby wlać Atf lub rzadszy lej przekładniowy 75w / 90 -atf juz miałem jak wcześniej pisałem, a tego drugiego jeszcze nie próbowałem bo to następne 100 zł.Jak coś pokombinuję to dam znac no i oczywiście sprawdzę te linki .dzięki za odp

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jely dnia Wto 23:23, 2009_12_15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jely




Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawor

PostWysłany: Nie 14:01, 2009_12_20    Temat postu:

Dobra wlałem z powrotem ATF i jest lepiej.Po przeliczeniu różnych kosztów to jest najtańsze skuteczne rozwiązanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin