|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dg.marcin
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:09, 2010_08_24 Temat postu: Carina 1.6 GLI Kombi 1995r - po wymianie silnika |
|
|
Witam,
post tyczy się autka jak w temacie. Problem jest następujący. Kupiłem to autko juz jakiś czas temu ale do tej pory nie miałem czasu zająć się problemem... Po ostatniej wizycie nad morzem myślę, że jest coś jednak nie tak ;) na obwodnicy 3miasta ciężko było się bujnąć do 110-120km/h może to te długie podjazdy, może bryza morska a może zawartość jodu w powietrzu ;) sam nie wiem ale jak czytam posty, że ludzie mają problem gdy jadą 150km/h i chcą szybciej a nie autko nie idzie...
OK tyle wstępu. W samochodzie podobno wymieniany był silnik. Obecnie jest to wersja bez LEAN BURN - po przeczytaniu kilku radzieckich forów jestem na 100% pewny tego. Nie jestem jednak pewny co do tego co było wcześniej... Samochód był serwisowany do końca w ASO w Łodzi.. Po kupnie jak sie okazało kontrolka CHECK ENGINE została usunięta, żeby klientów nie drażnić.. oczywiście błąd wskazujący na uszkodzoną sondę lambda. Zacząłem sobie szukać sondy na podmianę i... po kolorze kabelków - obecnie nie podam -> jak zejdę do samochodu to dopiszę - wynikało by, że siedzi tam czujnik ubogiej mieszanki od LEAN BURN (dodatkowo sonda jest z flanszą), zapewne uszkodzony tak czy siak.. ale skoro nie wymienili czujnika to przyszła mi myśl czy przypadkiem komputer wymienili...
PYTANIA:
1. Czy w do wersji 1.6 był jeden komputer (sterownik silnika)? niezależnie od LEAN BURN? Jeżeli były różne to jakiego numeru powinienem spodziewać się przy standardowej wersji silnika?
2. Pytanie dodatkowe. Podczas odpalania silnika smuga dymu wylatuje z rury po czym jest już ok, po za tym bierze oleju jakieś 1l na 1500-2000km; sprężanie równomierne na wszystkich cylindrach, magicy chcą wymieniać uszczelniacze na zaworach.. oczywiście z planowaniem głowicy.. itd.. Czytałem, że da się to zrobić bez wyjmowania głowicy w niektórych modelach aut konkurencji.. jak to jest w Carinie?
Dodam, że chciałbym doprowadzić silnik do ładu bo autko zawieszenia ma idealne a i silnik w sumie jeszcze nie zawiódł, po za tą zmniejszoną nienaturalnie mocą - z całą pewnością nie przez skośnookich inżynierów...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dg.marcin
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:02, 2010_08_25 Temat postu: |
|
|
sonda lambda ma kolory: niebieski, biały i dwa czarne..
z tego co doczytałem na innych forach dodatkowe info: sonda zamontowana jest na na rurze od frontu silnika, mniej więcej w połowie jej wysokości, przodem do chłodnicy (na 2 śrubach o czym już pisałem) - silniki bez ubogiej mieszanki miały sondę zamontowaną gdzieś od spodu podobno przed katalizatorem skierowana w bok...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dg.marcin dnia Śro 13:43, 2010_08_25, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:50, 2010_08_25 Temat postu: |
|
|
Co do kopcenia przy odpalaniu to sprecyzuj kolor dymu, uszczelniacze da sie wymienic bez sciagania glowicy, co do pytania o ten cały bajer lean burn to nie pomoge zbyt duzo bo malo tego przerabiałem-a nawet wcale;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dg.marcin
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:08, 2010_08_26 Temat postu: |
|
|
Dym jest niebieski... jest jego jednak całkiem sporo ale tylko jeden "wydech" tuż po starcie silnika i spokój dalej...
Co do uszczelniaczy - dzięki za info.. będę musiał poszukać innego warsztatu - grunt, że się da bo zaśpiewali mi koło 1000zł za robotę co mnie nieco przeraziło choć bojaźliwy nie jestem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rayder
Street Racer
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:07, 2010_08_27 Temat postu: |
|
|
Czyli "olej", moga byc uszczelniacze,a moze byc tak ze na prowadnicy zaworu jest luz i tez bedzie efekt kapania oleju na tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|