Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Carina 1.6 GLI Kombi 1995r - po wymianie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dg.marcin




Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:09, 2010_08_24    Temat postu: Carina 1.6 GLI Kombi 1995r - po wymianie silnika

Witam,
post tyczy się autka jak w temacie. Problem jest następujący. Kupiłem to autko juz jakiś czas temu ale do tej pory nie miałem czasu zająć się problemem... Po ostatniej wizycie nad morzem myślę, że jest coś jednak nie tak ;) na obwodnicy 3miasta ciężko było się bujnąć do 110-120km/h może to te długie podjazdy, może bryza morska a może zawartość jodu w powietrzu ;) sam nie wiem ale jak czytam posty, że ludzie mają problem gdy jadą 150km/h i chcą szybciej a nie autko nie idzie...

OK tyle wstępu. W samochodzie podobno wymieniany był silnik. Obecnie jest to wersja bez LEAN BURN - po przeczytaniu kilku radzieckich forów jestem na 100% pewny tego. Nie jestem jednak pewny co do tego co było wcześniej... Samochód był serwisowany do końca w ASO w Łodzi.. Po kupnie jak sie okazało kontrolka CHECK ENGINE została usunięta, żeby klientów nie drażnić.. oczywiście błąd wskazujący na uszkodzoną sondę lambda. Zacząłem sobie szukać sondy na podmianę i... po kolorze kabelków - obecnie nie podam -> jak zejdę do samochodu to dopiszę - wynikało by, że siedzi tam czujnik ubogiej mieszanki od LEAN BURN (dodatkowo sonda jest z flanszą), zapewne uszkodzony tak czy siak.. ale skoro nie wymienili czujnika to przyszła mi myśl czy przypadkiem komputer wymienili...

PYTANIA:
1. Czy w do wersji 1.6 był jeden komputer (sterownik silnika)? niezależnie od LEAN BURN? Jeżeli były różne to jakiego numeru powinienem spodziewać się przy standardowej wersji silnika?

2. Pytanie dodatkowe. Podczas odpalania silnika smuga dymu wylatuje z rury po czym jest już ok, po za tym bierze oleju jakieś 1l na 1500-2000km; sprężanie równomierne na wszystkich cylindrach, magicy chcą wymieniać uszczelniacze na zaworach.. oczywiście z planowaniem głowicy.. itd.. Czytałem, że da się to zrobić bez wyjmowania głowicy w niektórych modelach aut konkurencji.. jak to jest w Carinie?

Dodam, że chciałbym doprowadzić silnik do ładu bo autko zawieszenia ma idealne a i silnik w sumie jeszcze nie zawiódł, po za tą zmniejszoną nienaturalnie mocą - z całą pewnością nie przez skośnookich inżynierów...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dg.marcin




Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:02, 2010_08_25    Temat postu:

sonda lambda ma kolory: niebieski, biały i dwa czarne..

z tego co doczytałem na innych forach dodatkowe info: sonda zamontowana jest na na rurze od frontu silnika, mniej więcej w połowie jej wysokości, przodem do chłodnicy (na 2 śrubach o czym już pisałem) - silniki bez ubogiej mieszanki miały sondę zamontowaną gdzieś od spodu podobno przed katalizatorem skierowana w bok...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dg.marcin dnia Śro 13:43, 2010_08_25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:50, 2010_08_25    Temat postu:

Co do kopcenia przy odpalaniu to sprecyzuj kolor dymu, uszczelniacze da sie wymienic bez sciagania glowicy, co do pytania o ten cały bajer lean burn to nie pomoge zbyt duzo bo malo tego przerabiałem-a nawet wcale;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dg.marcin




Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:08, 2010_08_26    Temat postu:

Dym jest niebieski... jest jego jednak całkiem sporo ale tylko jeden "wydech" tuż po starcie silnika i spokój dalej...

Co do uszczelniaczy - dzięki za info.. będę musiał poszukać innego warsztatu - grunt, że się da bo zaśpiewali mi koło 1000zł za robotę co mnie nieco przeraziło choć bojaźliwy nie jestem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rayder
Street Racer



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:07, 2010_08_27    Temat postu:

Czyli "olej", moga byc uszczelniacze,a moze byc tak ze na prowadnicy zaworu jest luz i tez bedzie efekt kapania oleju na tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin