Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Avensis zapchany DPF i uszkodzony 5-wtrysk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ToyoToyo




Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:03, 2012_06_13    Temat postu: Avensis zapchany DPF i uszkodzony 5-wtrysk

Witam
niespełna 2 tygodnie temu zakupiłem Avensis z 2005 silnik 116km d-cat, co prawda w atrakcyjnej cenie ale po tygodniu eksplantacji weszło w tryb awaryjny. W granicach 3 tys. obrotów zaczął szarpać i kopcić na niebiesko.
Po podłączeniu kompa wyszły dwa błędy p2002 czyli filtr cząstek stałych DPF oraz p1386 czyli 5-wtrysku. W serwisie za filtr krzyczą prawie 10 tyś a za wtrysk prawie 7 tyś. Praktycznie połowa wartości samochodu. W związku z tym moje pytanie czy są jakieś zamienniki, czy też można to w jakiś sposób zregenerować? Przeczytałem różne posty, ale nic nie ma na temat zmieników czy też regeneracji tych elementów. A kupować używkę to też lipa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luka




Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:08, 2012_06_14    Temat postu:

moge odpowiedzieć w sprawie DPF. Miałem to samo czyli zapchał się i wszedł w tryb awaryjny. Niestety na przepalenie na trasie bylo za póżno. W serwisie Toyoty też podumali, skasowali błąd i kasę. Po przejechaniu paru kilometrów wróciło wszystko. Pojechałem do innego nieautoryzowanego serwisu który robi toyoty. Warsztat, rozgrzanie silnika, sztuczne wymuszenie procedury wypalenia DPF. Trwało to z 1 godzinę, pod koniec kupa dymu i po sprawie. Ubyło mi 450zł. Jeżdżę już rok i spokój. Wróciłem do Toyoty żeby im powiedzieć że łosie to tłumaczyli się że mogą robić tylko procedury oficjalne, a ogólnie to zdziwieni że udało się wypalić Dpf. I jeszcze zawsze można go fizycznie usunąć.Kupe firm które reklamują się z taką usługą.
t


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mani3k
Street Racer



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:52, 2012_06_16    Temat postu:

Na pewno 116KM? Po 2005 r. tych silników nie robiono. Do nich ten filtr był montowany w opcji tylko za naszą granicą.Zwie się DPNR. Na polskę był zwykły dpf bez możliwości takiej diagnostyki.
Z tymi cenami też coś mieszasz. Sam wtrysk to pareset pln, a filtr ok. 6 tyś.
Temat ogarnięty bez żadnej emulacji nawet przez aso.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mani3k dnia Wto 17:48, 2012_06_19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sopel85




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:03, 2012_07_06    Temat postu:

Przy wypaleniu Dpf-a trzeba tez przeczyscic EGR bo lubi sie zapychac , ogolnie jak kolega wyzej napisal w ASO nie powinni wziasc wiecej jak 400-500 pln o ile wiedza jak to zrobic ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mech z toyoty




Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:32, 2012_07_07    Temat postu:

w tej chwili sa środki chemiczne do czyszczenia pdf,są one stosowane nawet w bardziej kumatych asso,zawsze warto spróbowac pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mani3k
Street Racer



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:15, 2012_07_07    Temat postu:

Potwierdzam... środki zaradcze firmy np. TUNAP. Działa, lecz po zaaplikowaniu jest wymagana jazda próbna ok 80km , która powoduje niezłą chmurkę za autem i może zakończyć się zabraniem dowodu :)duuużą chmurę. Btw. nie to miałem na myśli jeśli chodzi o naprawę przez aso..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ToyoToyo




Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:25, 2012_08_08    Temat postu:

Witam
W końcu udało mi się uporać z problemem, po wizycie w ASO i innym warsztacie, zajmującymi się Toyotami, gdzie doradzano mi zakup nowego filtra oraz 5 wtrysku, gdzie koszt sięgał ponad 10 tyś, doszedłem do wniosku ze lepiej usunąć go całkowicie.
Udałem się do firmy [link widoczny dla zalogowanych] tam usunęli mi go mechanicznie i elektronicznie. Wstawili emulator, podobno ma symulować filtr i 5 wtrysk. Jeździłem już autkiem na Chorwacje, nic się nie świeci, nie wchodzi w tryb awaryjny wszystko chodzi dobrze, aby tak dalej.
Wydaje mi się, że główną przyczyną sprzedaży tego autka były te problemy, sam zastanawiałem się nad sprzedażą, ale kto by kupił w takim stanie. Teraz musze przyznać, że Toyotą jeździ się rewelacyjnie.

Ps. Mani3k tak 116KM czy tez 115KM, wszędzie różnie podają, ale nie jest to autko krajowe, co prawda kupione w kraju, ale poprzedni właściciel je sprowadził.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radson




Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:36, 2012_09_25    Temat postu:

mam pytanie posiadam corolle verso 2.2 d-cat i kopci mi na biało byłem w serwisie i nie jest to wina DPF ani wtrysków ani EGR, kopci na wolnych obrotach i tak na dobra sprawę w ASO mi nic nie powiedzieli ,czy ktoś może mi pomóc i doradzić w tym wzgledzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin