|
forum miłośników marki TOYOTA TOYOTA FORUM TECHNICZNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zapotec
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:45, 2009_12_19 Temat postu: Avensis 2.0 D4D nie chce odpalać na mrozie |
|
|
Avensis 2.0 D4D nie chce odpalać na mrozie
witam
mam problem z uruchamianiem silnika w niskich temperatuach, generalnie gdy jest poniżej zera to problem się zaczyna, im zimniej tym gorzej.
Np. w temp. minus 13 C odpalam i jest tak:
kręci, kręci, kręci, mozolnie zaskakuje i przestaje, kręci, kręci, kręci, mozolnie zaskakuje i znów przestaje.
Po kilku takich akcjach (3-4) w końcu odpala i wszystko jest pięknie (działa jak nowy).
Czasem jest tak, że zaskoczy i zaraz po tym zgaśnie (chyba nawet nie zdąży osiągnąć obrotów biegu jałowego).
Kilka razy zrobiłem tak, że przy odpalaniu dodałem trochę gazu i mam wrażenie, że bardzo mu to pomogło (z tym, że nie wiem czy wogóle tak się powinno robić ??? bo wolał bym go nie skopać przez takie praktyki).
Próbowałem też przed zapaleniem kilka razy pogdrzać go świecami żarowymi - ale tak jakby to wogóle było bez skutku - być może świece padły (ta teoria dosyć mi pasuje do całej sytuacji) ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić - jak wiecie to napiszcie jak to zrobić.
Zastanawiałem się czy może być to problem nie trzymania ciśnienia w układzie paliwowym - tego nie wiem - aczkolwiek trzeba wiedzieć że te problemy z paleniem zaczynają się w temp. niższych niż zero. Powyżej zera wszystko gra a silnik pali od kopa. Jeden medyk doradził żeby bezpośrednio przed odpaleniem podpompować paliwo ręczną pompką na filtrze - zrobiłem, efektu jednak brak.
Filtr paliwa zmieniałem jakieś 2000-3000 tyś temu.
Paliwo jest raczej dobrej jakości - powiedzmy, że sprawdzona stacja.
napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku: 12,4 V (w temp. minu 13 st.C)
napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku: 14,1 V
sprzęt: Avensis 2003r 2.0 D4D
Ma ktoś jakieś pomysły??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zapotec dnia Nie 17:05, 2009_12_20, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robak
Street Racer
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:44, 2009_12_19 Temat postu: |
|
|
a jaki jest spadek napiecia na akumulatorze podczas krecenia ??
a co do swiec to najlepiej je wykrecic wziasc akumulator albo prostownik i sprawdz czy grzeje tylko uwazaj bo sie mozesz poparzyc..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matsui
Street Racer
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RYBNIK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:33, 2009_12_22 Temat postu: |
|
|
kolego .na 99% sprawdz filtr paliwa..ja wymieniłem w czerwcu a w te mrozy miałem identiko objawy co ty...zajechałem do mechaniora wykrecił filtr i poleciało paliwo z wodą i syfami...i znowu wymieniłem filtr paliwa i juz mam spokój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zapotec
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:17, 2009_12_22 Temat postu: |
|
|
oki dzięki za sugestię kolego, zrobię jak mówisz, nowy filtr jeszcze nie majątek. Ale to już po świętach dam znać co i jak.
a tak na marginesie: jakie filtry polecacie a jakie odradzacie???
Mnie teraz założyli polskiego Filtrona, a gdzieś na forum doczytałem się, że Filtrona raczej nie polecają. Przed wymianą był chyba Mann.
Jaki filtr kupiłeś kolego, że ci tak fura śmiga??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkanzas
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 3:41, 2009_12_30 Temat postu: |
|
|
zapotec
ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić - jak wiecie to napiszcie jak to zrobić.
Otóż kolego co do świec najprosciej jest zdjąć osłone silnika odkręcić listwę łączącą wszystkie świece żarowe, zdjąć,położyć na boku,(stacyjka wyłączona) Następnie zaopatrzyć się w próbówkę na 12v taką żeby złapac +i- i dalej jednym końcem próbówki łapiesz plus+ na akumulatorze drugi przytykasz do końcówki z gwintem świecy żarowej i jeżeli próbówka zaświeci to świeca jest dobra bo jest obieg jeżeli nie zaswieci to do wymiany miłej zabawy .Ja tak sprawdziłem i miałem dwie spalone ale kupiłem cztery w IC. z numerkiem klubowym 57zyli za sztukę.
a co do filtra paliwa ja mam KNEHTA
COROLLA E12 2.0D4D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SebastoS
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:57, 2010_02_01 Temat postu: |
|
|
Kolego to najprawdopodobniej nie jest filtr. poczytaj sobie moje posty o problemach z odpalaniem d4d w moim przypadku rav4 2,2/2008r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|