Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna forum miłośników marki TOYOTA
TOYOTA FORUM TECHNICZNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RAV 4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne / Gwarancyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mag




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 21:55, 2010_03_12    Temat postu: RAV 4

W związku z ostatnimi publikacjami na temat usterek w Toyotach chciałam zainteresować Forum modelem RAV4 dizel. Znam jeszcze dwóch właścicieli tych modeli /przedział rocznika od 2001-2005/ gdzie usterki się powtarzają.1/sprzęgło ,2/koło dwu masowe ,3/cieknąca pompa.
Kupiłam samochód używany /87 tyś,który jak się okazało miał już wymienione sprzęgło i koło dwu masowe/. Po przejechaniu 1000 km i ja musiałam wymienić sprzęgło itd. Uważam,że jeżeli jest to powtarzająca się usterka nie tylko w mojej Ravce warto by było zgłosić to jako usterkę fabryczną do producenta. Jeżeli macie taki model napiszcie proszę bo usuwanie co jakiś czas takich usterek jest nie do przyjęcia. Przez 19 lat jeździłam Toyota Carollą i miałam tylko jedna poważna naprawę/ uszczelka pod głowica/ Pozdrawiam: Mag Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gladki96
Street Racer



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola woj. łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:18, 2010_03_13    Temat postu:

ja jak mialem corolle verso 2005r. z 2,0 D-4d 116 hp pod maską i też musiałem wymienić w niej kpl sprzeglo. Uważam jednak, że nie ma co pisać do TMP ponieważ w nowych WYrzYŁOWANYCH dieslach każdej marki sprzęgło prędzej czy później ,,sie skończy,, Dla przykładu: kiedyś gdy miałem Octavie 1,9 Tdi 110HP też musiałem w niej wymienić sperzęgło. Teraz diesel już nie przejdzie 700tys km bez kompletnego remontu i co najmniej 2 wymian sprzęgła. Stare diesle bez intercoolera turbiny i komuterowego tuningu przechodziły 1 mln km i sie trzymały ale teraz to już historia.........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mag




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 21:15, 2010_03_13    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedz ale sam przyznasz, dwukrotna wymiana sprzęgła i koła dwu masowego przy przebiegu 90 tyś km to chyba przesada.Miałam ogromnego "stresa" i myślałam,że nie potrawie jeździć. Okazuje się jednak,że nie tylko ja mam taki problem więc może jednak to wada fabryczna??????? Jeżeli odezwą się inni użytkownicy i potwierdzi się,że maja te same problemy to ....w grupie mozna za działać. Znajomy swoją Ravkę sprowadził z Niemiec i ma 105 tyś na liczniku i ten sam problem chociaż to 2005 rocznik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gladki96
Street Racer



Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola woj. łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:33, 2010_03_19    Temat postu:

może i to jest ich grube niedociągnięcie ale baaardzo by się im nie opłacało organizować akcji naprawczej bo jak by po prostu założyli nowe sprzęgło to i tak długo by to nie wytrzymało, musieli by opracować nowe sprzęgło kpl do silnika który nie jest już oferowany ( 2,0 116Hp) więc jest to według mnie nie realne przy dzisiejszych finansowych kłopotach marki(przecież akcje pedałów gazu i dywaników już pochłonęły bardzo dużo kasy)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mag




Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 0:10, 2010_03_20    Temat postu:

Dziekuje za wpis....ale proszę wybaczyć powiedzenie "co to konia obchodzi,że się wóz przewraca"? Jakoś mam wrażenie,że TOYOTA zrobiła mnie w KONIA. Rozmawiałam dzisiaj z Dilerem ze Koszalina i powiedział,że ten typ tak ma. Czuję sie nabita w butelkę,bo naprawy nie są tanie / oczywiście w zależności od regionu/ gdybym wiedziała o problemach tego modelu nie kupiłabym RAVKI . Właśnie mając bardzo dobre doświadczenia z poprzednim samochodem zawierzyłam tej marce.Honor dla Japończyków był ważniejszy niż pieniądze jak widać dzisiaj również.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyo




Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:42, 2010_05_31    Temat postu:

1. sprzeglo
2. kolo dwumasowe
3. pompa

widze ze na liscie sa ciagle tylko 3 elementy "standardowych" usterek...

ja mam pytanie, w kontekscie wlasnie RAV4 za ktora sie rozgladam by zakupic.

a. jak sprawdzic stan tych elementow w trakcie ogledzin, jakie sa objawy uszkodzenia lub rychlego padniecia tych elementow w rav4.

b. jakie sa inne potencjalne usterki ktore obowiazkowo musze wykryc przed zakupem by nie plakac...

c. o jaka pompe tu chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ppablo




Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:58, 2012_02_20    Temat postu:

w przypadku zakupu używanego samochodu dobrze zgłosić się do ASO wiem że tam gdzie serwisuję swój samochód można zrobić taki przegląd koszt 300 pln a sprawdzą powł.lakierniczą-czyli czy samochód był bity i malowany,sprawdzą stan ogólny i zużycie eksploatacyjne podzespołów mechanicznych,czy są jakieś luzy w zawieszeniu,wycieki,zrobią też ścieżkę na hamowni i zbadają amory.Podłączą tester diagnostyczny do komputera silnika i sprawdzą czy są jakieś kody w historii.Sprawdzają też historię serwisowania samochodu (jest taka ogólnopolska baza w sieci toyoty gdzie można sprawdzić historię wozu w kraju),mają też bazę zagraniczną ale tam jest wgląd tylko w naprawy gwarancyjne.Za dod.100 pln sprawdzą geometrię zawieszenia.Mój teść ma Ravkę ale na spręgło nie narzekał nigdy-ja jeździłem tym samochodem trzeba się rzeczywiście do sprzęgła jest dość twarde-nie myślę tu o pedale sprzęgła tylko o mechaniźmie.A propos pompy o którą pytasz to chodzi o pompę wody.Te które montuje się teraz z tego co wiem są już zmodyfikowane i nie ciekną.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum miłośników marki TOYOTA Strona Główna -> Sprawy techniczne / Gwarancyjne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin